نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است

نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است


نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است و شما هم از طریق شرکت در انتخابات بیداری و هوشیاری خودتان را اثبات کنید‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم جشن نیمه شعبان که همراه با مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه برگزار شد، این روز مبارک را تبریک عرض نموده و فرمودند: در روایات وجود مبارک امام زمان علیه السلام به نور آفتاب پشت ابر تعبیر شده که اگرچه دیده نمی شود اما آثارش را دارد. تاریکی شب از بین می رود و گیاهان در پرتو همین نور غیر مستقیم تربیت می شوند و تمام آثار نور از این آفتاب پشت ابر گرفته می شود.

معظم له در ادامه با اشاره به آیه «قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ مَعِينٍ» فرمودند: در شرح این آیه آمده است که مراد از «آب جاری» امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف است. مقدار زیادی از آب جاری در قنات ها و چشمه ها است و وقتی بیرون آمد دیده می شود و تشبیه امام علیه السلام به آب جاری به این دلیل است هر کجا آب باشد، حیات است. 

ایشان به وظیفه های سنگین طلاب پس از ملبس شدن به لباس روحانیت اشاره نموده و فرمودند: انتظارات مردم پس از شما پوشیدن این لباس بیشتر می شود و شما هم سعی کنید که تغییر وضعیت پیدا کنید. 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تأکید بر شرکت همه در انتخابات افزودند: نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است و شما هم از طریق شرکت در انتخابات بیداری و هوشیاری خودتان را اثبات کنید. 

معظم له در پایان دعا کردند که طلاب بتوانند زیر سایه امام زمان علیه السلام توفیق عمل به وظایفشان را پیدا کنند.

captcha