پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت ماه مبارک رمضان

پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت ماه مبارک رمضان


ماه رمضان فرصت مهمی برای همه کارهای خیر و برنامه های تربیتی است، این فرصت پرارزش را غنیمت بشمریم و از آن حداکثر استفاده را بنماییم و برای ظهور صاحب الامر امام زمان علیه السلام دعا کنیم‌

بسم الله الرحمن الرحیم

شهر رمضان الذی أنزل فیه القرآن

خدا را صد هزار مرتبه شکر می گوییم که منت بر ما نهاد و این ماه پربرکت را بار دیگر درک کردیم.

شکرانه ی این نعمت بزرگ آن است که احترام ماه رمضان را نگه داریم؛ همگان سعی کنند در روزه ی آن بکوشند و آن کس که معذور است تظاهر به روزه خواری نکند و اگر افرادی متجاهرین به روزه خواری را ببینند به مسئولین ذی ربط خبر دهند تا از این کار خلاف جلوگیری شود.

از وظائف مهم روزه داران در این ماه مبارک، کمک به نیازمندان است که اصولاً یکی از فلسفه های مهم روزه، باخبرشدن از حال محرومان می باشد. در دعاهای ماه رمضان بارها برای جلب توجه همگان به محرومان دعا شده، لذا هر کس باید به قدر توانایی خود در این راه بکوشد چرا که اجر و پاداش آن تا هفتاد برابر پاداش در غیر ماه رمضان است.

از سوی دیگر این ماه، ماه قرآن است و لازم است جلسات قرائت قرآن مخصوصاً برای تعلیم نوجوانان و جوانان تشکیل شود و قرآن با توجه به معانی آیات و محتوای پربار آن مورد توجه قرار گیرد. در این ماه باید مظاهر گناه ازجمله کشف حجاب برچیده شود.

توبه از گناهان گذشته، یکی دیگر از وظایف مهم روزه دارانِ این ماه است؛ باید آن چنان توبه کاران توبه کنند که با پایان ماه، پاک و پاکیزه به استقبال آینده بروند.

به هر حال ماه رمضان فرصت مهمی برای همه کارهای خیر و برنامه های تربیتی است. این فرصت پرارزش را غنیمت بشمریم و از آن حداکثر استفاده را بنماییم و برای ظهور صاحب الامر امام زمان علیه السلام دعا کنیم.

من به همه ی روزه داران و علاقه مندان به این ماه دعا می کنم و امیدوارم که توفیقات الهی در این ماه عزیز شامل حال همه ی ما گردد.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی
دوم رمضان المبارک 1443

captcha