باید در عمل محب و دوستدار اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) باشیم

باید در عمل محب و دوستدار اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) باشیم


علاوه بر محبت قلبی باید در عمل و رفتار این محبت را نشان داد، باید توجه داشت که با عمل در سلک محبین اهل بیت و بانوی بزرگوار حضرت زهرا (علیهم السلام) قرار می گیریم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، تاکید کردند: ان شاءالله همه در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شرکت کنند.
 ایشان با اشاره به حدیث مهمی، به تبیین فضیلت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پرداخته و عظمت فوق العاده ایشان را تشریح نمودند و خاطرنشان کردند: تقاضای حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در روز قیامت از خداوند تبارک و تعالی این است که دوستداران من و دوستداران اهل بیت علیهم السلام را به آتش دوزخ عذاب نکن.
 معظم له با اشاره به جایگاه محبان اهل بیت (علیهم السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)  تاکید کردند: محبان سه دسته هستند، دسته نخست محبین ریایی و دروغین هستند که محبت شان تنها لقلقه لسانی است و پای بند نیستند و ما اینها را قبول نداریم، دسته دوم محبین عوامانه هستند که محبت شان به همان علاقه قلبی که دارند محدود می شود و البته این مقدار نیز قابل ارزش و احترام است ولی کافی نیست.
 ایشان با بیان اینکه محبین واقعی حضرت زهرا و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به تمام معنا محب هستند، به روایاتی دراین باره اشاره و تاکید کردند: مطابق روایتی از امیرمؤمنان(علیه السلام) پایین ترین و کم ترین درجه محبین این است که اطاعت خدا برای آنها آسان باشد، اما گناه در نظر آنها سنگین، و احساس کند تنها مقصر در دنیا خود اوست.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: علاوه بر محبت قلبی باید در عمل و رفتار این محبت را نشان داد، باید توجه داشت که با عمل در سلک محبین اهل بیت و بانوی بزرگوار حضرت زهرا (علیهم السلام) قرار می گیریم.
 ایشان در پایان همگان را به حضور در مراسم سوگواری ایام فاطمیه توصیه کرده و فرمودند: امیدواریم مجالسی که در این خصوص برگزار می شود مجالس پند، موعظه، علم و ایمان و عزاداری ها و خالی از غلو و مسائلی که موجب وهن است باشد.

برچسب ها :
captcha