مردم منطقه رفتار عربستان و امارات را تحمل نخواهند کرد

مردم منطقه رفتار عربستان و امارات را تحمل نخواهند کرد


عجیب است کشوری به ظاهر اسلامی برای قتل عام مردم یک کشور دیگر نیرو بفرستد. همه می دانند اعتراض بحرینی ها سالم و مسالمت آمیز است و آنها مسلح نیستند آیا این مساله وحشتناک نیست؟‌

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با محکوم کردن لشگر کشی امارات و عربستان برای قتل عام مردم بحرین ابراز داشتند: عجیب است کشوری به ظاهر اسلامی برای قتل عام مردم یک کشور دیگر نیرو بفرستد. همه می دانند اعتراض بحرینی ها سالم و مسالمت آمیز است و آنها مسلح نیستند آیا این مساله وحشتناک نیست؟
معظم له در ادامه دموکراسی غرب را مورد انتقاد شدید قرار داده و فرمودند: غربی ها سالیان دراز برای دموکراسی یقه چاک می کردند و مخالفان خود را با این شیوه بر می داشتند حال که مردم در این منطقه بر ضد دیکتاتورها قیام کرده اند 180 درجه راه خود را عوض کرده و به حامی دیکتاتوری بدل شده و بدانند نمره آنها در دموکراسی صفر و زیر صفر است.
ایشان افزودند: آیا این بود شعارهای شما در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی؟ بعد از این آیا کسی سخنان شما را باور می کند، مقصود از حقوق بشر، خودتان هستید و منافع خودتان.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به حاکمان عربستان و امارات فرمودند: خودتان از آسیب پذیرترین کشورها هستید، عربستان تا به حال حتی یک انتخابات هم نداشته است با این وضع به یک کشور دیگر لشگر کشی کرده اید که مردم را قتل عام کنید. شما خیال نکنید این کارتان برای شما ارزان تمام می شود و باید هزینه های بسیاری بدهید. مردم منطقه رفتار شما را تحمل نخواهند کرد. این مساله برای شما گران تمام خواهد شد خودتان را از این مهلکه کنار بکشید.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران، کشور ترکیه و سایر کشورها اقداماتی انجام شده و می شود و کشورها اجازه نمی دهند چنین کاری انجام بشود.
ایشان در ادامه فرمودند: جالب است وقتی به اماراتی ها و عربستانی ها می گویند چرا این کار را کرده اید آنها می گویند که ما با هم پیمان دفاعی داریم، آیا معنای پیمان دفاعی این است که ملت خود را قتل عام کنید.
معظم له با بیان اینکه منطق در دنیای امروز از بین رفته است ابراز داشت: عجیب است قتل عام کردن ملتی که خواسته مشروع دارند تحت پیمان دفاعی قرار می گیرد و نیروهای خارجی برای سرکوب مردم وارد می شوند آیا حتی یک کودک چنین منطقی را می پذیرد.
ایشان تصریح کردند: امیدواریم در سایه بیداری ملت های منطقه شر اشرار به خودشان برگردد و دستشان از منطقه کوتاه و قطع شود.

                                                                                      * * *

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله و سونامی وحشتناک کشور ژاپن تصریح کردند: ما از این فاجعه بسیار ناراحت هستیم و من بارها برای آنها دعا کرده ام ودعا می کنیم که خداوند نجاتشان دهد.
ایشان ادامه دادند: البته در این حوادث درس عبرتی هم وجود دارد و آن اینکه قوی ترین کشور صنعتی جهان هم در مقابل حوادث چقدر ضعیف و ناتوان است، این پیامی برای همه انسان ها است که مغرور نشوند و همه در مسیر حق حرکت کنند.

                                                                                       * * *
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای بیانات خود با اشاره آغاز سال جدید و عید نوروز توصیه هایی به ملت ایران ارائه کرده و اظهار داشتند: عید نوروز عید اسلامی نیست بلکه عید عرفی و ملی مبارکی است و ما می توانیم طوری رفتار کنیم که این عید مورد خشنودی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد و همچنین می توانیم به گونه ای رفتار کنیم که این عید مورد خشم و غضب امام عصر باشد.
ایشان با بیان اینکه دنبال خرافات رفتن یکی از بلاها است یاد آور شدند: بحمدلله با اطلاعاتی که ما داریم مسائل خرافی در حال کمرنگ شدن است به ویژه در موضوع چهارشنبه سوری، مردم و جوانان در حال بیدار شدن هستند.
ایشان افزودند: اگر عید جنبه خرافی پیدا کند مورد تایید اسلام نیست اما اگر جنبه های انسانی مثل خانه تکانی، نظافت، صله رحم، شادمانی معقول، کمک به نیازمندان و آشتی در آن تقویت شود اینها بسیار خوب است.
معظم له تاکید کردند: اسلام طرفدار اینهاست.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه در عید نوروز مردم باید به جنبه های مثبت توجه کنند ابراز داشت: مردم مسلمان ما مراقب باشند عید نوروز به مسابقه تجملات و تشریفات تبدیل نشود چرا که اگر زندگی گرفتار تجملات شد سنگین و غیر قابل تحمل می شود.
ایشان با بیان اینکه زندگی باید ساده باشد تصریح کرد: امیدواریم مردم مسلمان ، مودب و خوب ایران به این نکات که مورد عنایت اسلام و امام زمان (عج) است بیش از پیش توجه کنند.

 

برچسب ها :
captcha