نسیم آزادی در خاورمیانه جدید وزیدن گرفته است

نسیم آزادی در خاورمیانه جدید وزیدن گرفته است


استعمارگران برای آنکه خاورمیانه تحت سلطه آنها باشد نقشه کشیده بودند ولی نسیم آزادی در خاورمیانه وزیدن گرفته و کشورهای اسلامی یکی پس از دیگر از یوغ استعمار غرب رهایی پیدا می کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله العالی در ابتدای درس خارج فقه با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند: انشاءالله همگان بتوانیم ظهور آن حضرت را درک کنیم و در سایه آن حضرت زندگی کنیم و مورد عنایات و دعاهای خاصه آن حضرت باشیم.
ایشان در ادامه به حوادث مصر اشاره کرده و فرمودند: نسیم آزادی در خاورمیانه وزیدن گرفته و کشورهای اسلامی یکی پس از دیگر از یوغ استعمار غرب رهایی پیدا می کنند.
معظم له افزودند: استعمارگران برای آنکه خاورمیانه تحت سلطه آنها باشد نقشه کشیده بودند ولی کشورهای اسلامی یکی بعد از دیگری از چنگال آنها نجات و رهایی می یابند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن فرمودند: نباید این راهپیمایی ها و تظاهرات را دست کم بگیریم باید قدر این تظاهرات و راهپیمایی ها را بدانیم. مردم کشورمان بعد از 32 سال با این راهپیمایی باشکوهشان ثابت کردند انقلاب همچون روز اول بالنده و سرزنده است.
ایشان افزودند: باید بدانیم این راهپیمایی و تظاهرات که به ظاهر ساده و کم هزینه به نظر می رسد ولی همین راهپیمایی ها توانست در طی 18 روز حکومت 30 ساله ای را واژگون کند. 30 سال حکومت یعنی در همه جا مهره چینی کردن و نیروهای خود را در جاهای حساس گذاشتن ولی 18 روز تظاهرات همه این 30 سال را به هم ریخت.
معظم له در ادامه با هشدار به مردم مسلمان مصر نسبت به اینکه باید بیدار باشند و فریب غربی ها را نخورند، افزودند: امیدواریم مردم مصر بیدار باشند و فریب غربی ها را نخورند و راه را تا آخر ادامه بدهند و عظمت دیرینه اسلام در این منطقه آشکار بشود.
ایشان یکی از ثمرات انقلاب مردم مصر و کشورهای دیگر خاورمیانه را خارج شدن جهان از تک قطبی بودن دانست و فرمودند: مهم ترین پیامدی که این انقلابها دارد این است که دیگر جهان از یک قطبی بودن خارج می شود و کشورهای اسلامی مثل ایران و مصر دست به دست هم دهند، دیگر نگذارند جهان به صورت یک قطبی اداره شود تا آنها هر کاری خواستند انجام بدهند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه خواستار شدند که دیگر کشورهای اسلامی که تحت نفوذ غربی ها هستند نیز این خط را ادامه بدهند و از یوغ استعمارگران نجات یابند و آینده اسلام آینده درخشانی خواهد بود.

برچسب ها :
captcha