نصایح دوستانه آیة اللَّه العظمى مکارم شیرازى (مدّ ظلّه) به کاندیداها و جوانان عزیز

نصایح دوستانه آیة اللَّه العظمى مکارم شیرازى (مدّ ظلّه) به کاندیداها و جوانان عزیز


‌ در آستانه روز انتخابات هستیم مى‏خواستم دو نصیحت کنم اوّل نصیحتى دوستانه به آقایان کاندیداها که خودشان و ستاد و یارانشان مراقب باشند سخنانى نگویند که کل نظام یا کل اسلام زیر سؤال برود و نسبتهایى به یکدیگر ندهند که سبب شادى دشمنان و یأس بعضى دوستان شود و روى آن در خارج مانور دهند (منظورم همه کاندیداهاى محترم است و فرد خاصّى را در نظر ندارم).‌  ‌ ‌

 

ما در برابر خون صدها هزار شهید مسئولیم، ما در قیامت باید در برابر این سخنان پاسخگو باشیم و اگر نسبتهاى ناروایى به هر کس داده شده بلافاصله بعد از انتخابات عذرخواهى کنند و ریشه اختلافات آینده را بخشکانند و مردم عزیزمان را به این وسیله امیدوار کنند.

 و نصیحتى پدرانه به جوانان عزیز با هر گرایشى که دارند دارم. کشور ما و ملّت ما در منطقه و در جهان به عنوان یک کشور پیشرو و یک ملّت باکفایت و با درایت و شجاع که مى‏تواند الگو بوده باشد شناخته شده نباید کارى انجام گیرد که این سابقه بسیار خوب مخدوش شود، از هر کارى که موجب تنش در انتخابات مى‏شود مخصوصاً در این دو سه  روز بپرهیزند، تقواى الهى، و اخلاق اسلامى و منش ایرانى را در نظر بگیرند و از شعارها و تعبیراتى که خداى ناکرده سبب توهین به دیگران است بپرهیزند. و سعى کنند همگى در پاى صندوق‏هاى رأى حاضر شوند تا انتخاباتى پرشور و دشمن‏شکن داشته باشیم.

 من یقین دارم اگر این جهات را رعایت کنیم خداوند به پاداش آن آینده خوبى براى کشور و ملتمان مقرر خواهد فرمود.

والسلام علیکم ورحمة اللَّه وبرکاته
1388/3/19

captcha