قرآن با عبارات مختلف، مقام ولایت امیرمؤمنان علیه السلام را بیان کرده است

قرآن با عبارات مختلف، مقام ولایت امیرمؤمنان علیه السلام را بیان کرده است


چند نکته در آیه تبلیغ است که اگر به آن دقت بشود معلوم می شود، حساب این آیه از بقیه آیات جداست و منظور و پیام آن، مسئله ولایت است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم جشن میلاد امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه‌السلام که همراه با مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه برگزار شد، به تفسیر آیه تبلیغ (مائده/67) پرداختند و فرمودند: این آیه در سوره مائده است که آخرین سوره ای است که بر پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم نازل شده و بسیار پرمعنی است، و چند نکته در این آیه است که اگر به آن دقت بشود معلوم می شود، حساب این آیه از بقیه آیات جداست و منظور و پیام آن، مسئله ولایت است.

ایشان در ادامه فرمودند: قرآن با عبارات مختلف، مقام ولایت امیرمؤمنان علیه السلام را بیان کرده است؛ مانند: «انَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ»؛ چه کسی در راه خدا در حال رکوع انفاق کرد؟ در تاریخ اسلام هیچ کس را جز علی بن ابی طالب علیه السلام نداریم که در حال رکوع انفاق در راه خدا کرده باشد.

معظم له با بیان اینکه طلاب با معمم شدن در واقع مأموریت تازه ای پیدا می کنند، فرمودند: برادرانی که امروز معمم به لباس سربازی امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف شدید حتماً می دانید تغییر یک لباس، مطرح نیست؛ آنچه مطرح است، تغییر مأموریت است. شما از این به بعد مأموریت تازه ای دارید و باید حق آن مأموریت را ادا کنید.

ایشان با اشاره به تغییراتی که لباس روحانیت باید در طلاب ایجاد کند، فرمودند: دوستان، بستگان، همسایگان و همه افرادی که شما را می شناسند باید بفهمند که رفتار شما تغییراتی پیدا کرده و شما وارد مرحله تازه ای شدید.

ایشان در پایان برای موفقیت طلاب دعا کردند و فرمودند: خداوند به شما توفیق بدهد که وظیفه سربازی امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف را انجام دهید.

captcha