نرم افزار مُحرِم ویژه حج

نرم افزار مُحرِم ویژه حج


نسخه اول نرم افزار کاربردی ویژه حجاج بیت الله الحرام با محتوای : کتب و معارف مربوط به حج، احکام موضوعی حج، ادعیه و زیارات، نمایش محاذی میقات و نقشه در آستانه ماه ذی الحجه توسط مرکز فناوری اطلاعات دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تولید و منتشر شد.‌

مقولۀ حج به عنوان فریضۀ بزرگ اسلام و ازجمله مهمترین شعائر دین و به عنوان ارزشمندترین اعمال برای قرب خداوند متعال  مورد توجه می باشد. بنابراین مراسم پرشكوه حج همچون عبادات ديگر داراى بركات و آثار فراوانى در فرد ونیز جامعه اسلامى ‏است كه اگرطبق برنامه صحيح انجام پذيرد واز آن بهره ‏بردارى درستى شود مى‏ تواند هر سال منشأ تحوّل تازه‏ اى در جوامع اسلامى گردد.

اهتمام به فریضه حج به عنوان یکی از مهمترین نشانه وحدت مسلمین با توجه به هجمه وسیع دشمنان داخلی و خارجی درباره تضعیف شعائر اسلامی، می تواند پاسخ قاطعی به هجمه های وسیع دشمنان باشد. از این رو شناخت کامل این فریضه و آگاهی از فلسفه اعمال عبادی آن  گام مهمی در تعظیم شعائر الهی خواهد بود.

با توجه به این مهم، مرکز فناوری اطلاعات دفتر معظم له با تولید نسخه اول نرم افزار کاربردی مُحرِم ، سعی نموده است که گامی کوچک در این مسیر بردارد. ان شاء الله در نسخه های آتی نرم افزار سعی خواهد شد تا تمامی نیازهای ارتباطی و معرفتی مربوط به حجاج و کاروان ها برآورده شود.

https://cdn.makarem.ir//news/images/MediaNews/app/mohrem.gif

امکانات ارائه شده در این نرم افزار عبارتند از:

  • ارائه کتاب مناسک جامع حج تألیف حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله العالی
  • ارائه کتب موضوعی درباره معارف و پاسخ به شبهات حج در عناوین: کعبه و مکه، قبله، حج در آیات قرآن، حج قبل از اسلام، فلسفه آداب حج، شبهات زیارت، احکام حج.
  • ارائه احکام موضوعی به تفکیک مکه، مدینه و مواقیت احرام
  • ارائه ادعیه،زیارات و اعمال به تفکیک مکه و مدینه
  • ارائه نقشه محاذات مواقیت به منظور سهولت احرام در محاذی میقات
  • قابلیت پرداخت وجوهات شرعی در بستر درگاه اینترنتی سایت
  • آموزش محاوره عربی به تفکیک مکان های مختلف از جمله: هتل، کرایه تاکسی و ...

برای مشاهده امکانات نرم افزار در صفحه اختصاصی آن کلیک نمائید.

برای دانلود نرم افزار کلیک نمائید.

captcha