رونمایی از مجموعه موشن گرافیک آموزش احکام نماز

رونمایی از مجموعه موشن گرافیک آموزش احکام نماز


پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه فعالیت هایی که طی سال های اخیر در زمینه طراحی های گرافیکی از جمله موشن گرافیک روزه انجام داده است، در اقدامی جدید موشن گرافیک آموزش احکام نماز را در 41 قسمت تولید و منتشر کرد‌

انسان موجود فراموش كارى است که نه تنها ديگران را فراموش مى كند؛ بلكه در مواقع بسياری گرفتار خودفراموشى نيز مى شود و اين خودفراموشى بزرگترين دشمن سعادت اوست. دو عامل مهم به اين خودفراموشى كمك مى كند؛ نخست نيازهاى واقعى زندگى روزانه است بخصوص در زمانى كه زندگى پيچيده و پر از مشكلات شود، و ديگرى نيازهاى خيالى و زرق و برق ها و تشريفات آميخته با هوی و هوس ها و عشق به مال و جاه و شهوات است. در اين حال درست به مسافرى مى ماند كه در دو طرف جادّه، قصرهاى سر به فلك كشيده و شاهدان زيباروى را مى بيند كه ناگهان او را از مسير اصلى بازداشته و به پرتگاه مى كشاند.

مهمترين آثار «نماز»، بيدار ساختن انسان و پايان دادن به خودفراموشى است؛ زيرا هنگامى كه ياد خدا به ميان آمد، وضع به كلى دگرگون مى شود. آيه شريفه «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي» كه فلسفه نماز را ياد خدا مى شمارد و آيه شريفه «لَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرُ» كه بعد از جمله «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْكَرِ» آمده، نشان مى دهد كه ريشه اصلى فلسفه نماز در ياد خدا نهاده شده؛ زيرا سرچشمه همه گناهان، حُبّ دنيا و دنياپرستى است كه ذكر الله، انسان را از آن باز مى دارد، همان گونه كه در آيه 29 سوره «نجم» مى خوانيم: «فَأَعْرِضْ عَنْ مَّنْ تَوَلَّى عَنْ ذِكْرِنَا وَ لَمْ يُرِدْ إِلَّا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا»؛ (حال كه چنين است از كسى كه از ياد ما روى گردانده جز دنيا را نخواسته اعراض كن).

اگر نگاهى به مقدمات نماز (طهارت، وضو و غسل) كه انسان را به پاكى جسم و جان، دعوت مى كند و شرايط ديگر آن مانند پاك و حلال بودن لباس و توجّه به كعبه، كهن ترين مركز توحيد و اركان و محتواى آيات و اذكار و تعقيبات آن شود، ديد و فهم انسان را درباره اهمّيّت فوق العاده اين عبادت بزرگ و بى نظير، گسترش مى دهد و نشان مى دهد كه نماز چه نقش مهمى در تربيت انسان و رساندن او به جوار قرب خدا در سير و سلوك معنوى و عرفانى دارد.

حال آشنایی با همین مقدمات داخلی و خارجی نماز نیاز به آگاهی هایی دارد که فقهای شیعه در راستای استنباط آنها از دل قرآن و سنت، سالها رنج تلاش های شبانه روزی را تحمل کرده و هزاران مسئله و فروع فقهی را در باب نماز استخراج کردند.

اما در زمانه ای که رسانه های مکتوب در زندگی بشر اندک اندک رنگ باخته و جای خود را به رسانه های دیداری و شنیداری داده است، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه فعالیت هایی که طی سال های اخیر در زمینه طراحی های گرافیکی از جمله موشن گرافیک روزه انجام داده است، در اقدامی جدید موشن گرافیک آموزش احکام نماز را در 41 قسمت تولید و منتشر کرد.

امید است تلاش همکاران ما، مکلفین را جهت عمل هر چه بهتر به دستورات دین یاری دهد و مقبول درگاه الهی قرار گیرد.

علاقمندان و مقلدین معظم له می توانند برای مشاهده موشن گرافیک های احکام نماز به لینک زیر مراجعه کنند.

پایگاه تخصصی چند رسانه ای – بخش احکام نماز

ضمنا امید داریم مخاطبین عزیز با نظرات خود، ما را جهت تولیداتی با کیفیت بیشتر یاری دهند.

جهت ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود به لینک زیر مراجعه کنید.

تماس با ما

captcha