دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه به نحو شایسته اطلاع رسانی و تبیین شود

دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه به نحو شایسته اطلاع رسانی و تبیین شود


نویسندگی باید در حوزه های علمیه تقویت شود، همه در شرایط کنونی باید افزون بر تسلط به خطابه و سخنرانی، دست به قلم شوند و از این ظرفیت برای نشر معارف اهل بیت بهره بگیرند‌

 حضرت آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان و اعضای ستاد برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه، برگزاری کتاب سال حوزه را اقدامی مفید و ارزشمند دانستند.

ایشان با بیان این که حوزه باید بازدهی داشته باشد و از این حوزه خروجی هایی به نفع اسلام، مسلمین و انقلاب و کشور بیرون بیاید، فرمودند: همه از حوزه انتظار دارند و این انتظار بجا است و اگر خروجی نباشد نقیصه خواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تقدیر از برگزیدگان کتاب سال حوزه را اقدامی ارزشمند دانستند و افزودند: این مساله سبب می شود تا افراد بیشتری به میدان بیایند و آثار فاخر و ارزشمندی تولید شود.

معظم له با تاکید بر این که دستاوردهای علمی، پژوهشی و آثار متعدد حوزه باید به بهترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود، اظهار داشتند: اگر دستاوردهای همین جشنواره و همایش کتاب سال حوزه در مدت این سال ها اطلاع رسانی شود دیگر عده ای حرف هایی نمی زنند که حوزه چکار کرده است؟

ایشان با تاکید بر این که دستاوردهای حوزه باید به نحو شایسته اطلاع رسانی شود، تصریح کردند: رسانه ملی باید وقت بیشتری در اختیار حوزه و روحانیت قرار دهد تا حوزه ها بتوانند دستاوردهای خود را تبیین کنند؛ همچنین در این راستا باید از ظرفیت دیگر رسانه های گروهی نیز بهره گرفت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواستار نامگذاری روز یا هفته ای به عنوان روز حوزه در تقویم رسمی کشور شدند و تاکید کردند: خدمات حوزه باید معرفی شود تا منفی بافان، ناآگاهان بدانند حوزه بیکار نبوده و نیست.

ایشان در ادامه با اشاره به روند بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه، فرمودند: باید نقاط قوت، ضعف و آسیب های آثار ارسالی به صاحبان آنها اطلاع داده شود؛ این مساله سبب تقویت پژوهش در حوزه های علمیه می شود.

معظم له  با اشاره به گسترش وسائل ارتباط جمعی و تکنولوژی های جدید، افزودند: هرچند این مساله سبب سهولت کار محققان و پژوهشگران شده، اما از طرفی سبب بروز برخی آسیب ها شده است، باید در این خصوص دقت شود تا آثار گردآوری و کپی نباشد؛ کپی کاری از آثار دیگران آفتی است که ارزش کار را پایین می آورد.

ایشان رعایت عدالت از سوی داوران همایش کتاب سال حوزه را مورد تاکید قرار داد و فرمودند: یکی از نکات دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کتبی که به عنوان کتب برگزیده شناخته و معرفی می شود باید تماما و به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا خدایی ناکرده مطلب نادرست و انحرافی در آنها وجود نداشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزاری این قبیل همایش ها و تجلیل از نویسندگان برتر را سبب تقویت نویسندگی و روحیه تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه دانست و فرمودند: نویسندگی باید در حوزه های علمیه تقویت شود، همه در شرایط کنونی باید افزون بر تسلط به خطابه و سخنرانی، دست به قلم شوند و از این ظرفیت برای نشر معارف اهل بیت بهره بگیرند.

captcha