انحصار طلبی مستکبران / تا از قید و بند استکبار آزاد نشویم به جایی نمی رسیم

انحصار طلبی مستکبران / تا از قید و بند استکبار آزاد نشویم به جایی نمی رسیم


باید دنیای امروز و صفات مستکبران را بشناسیم، اگر این شناخت باشد فریب نمی خوریم اما اگر شناخت وجود نداشته باشد انسان فریب می خورد، انسان عاقل باید دشمن خود را بشناسد و در برابر انحصار طلبی استکبار جهانی بایستد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که، در دنیایی زندگی می کنیم که عده ای زورگو و مستکبر بر آن حکومت می کنند، فرمودند: تا خود را از قید و بند آن ها آزاد نکنیم به جایی نمی رسیم.

ایشان افزودند: نخستین قدم این است که مستکبران را بشناسیم، یکی از نشانه های استکبار جهانی انحصار طلبی است که تنها به فکر منافع خود هستند و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند.

معظم له با اشاره به درگیری های آمریکا با کره شمالی اظهار داشتند: در حال حاضر دولت آمریکا به کره شمالی می گوید چرا بمب اتمی می خواهد تولید کند در حالی که خود آمریکا هزاران بمب اتمی دارد و کره شمالی هم می خواهد برای دفاع داشته باشد، البته سلاح های کشتار جمعی از نظر ما خلاف شرع اسلام است و ما مخالف آن هستیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: مستکبران می گویند که هزاران بمب اتمی و سلاح کشتار جمعی داشته باشند مانعی ندارد، اما دیگران نباید داشته باشند، به چه دلیل با جنگ و فشارهای اقتصادی دیگران را می کوبند، چون برخی کشورها می خواهند انحصار طلبی استکبار جهانی را بشکنند.

معظم له با اشاره به حمایت مستکبران از آل سعود برای جنایت در یمن ابراز داشتند: دولت آمریکا و برخی از دولت های اروپایی به عربستان کمک می کنند تا به یمن حمله و بمباران شود اما یک تکه آهن را در سازمان ملل آورده اند که ایران یک موشک به یمنی ها برای دفاع داده است.

ایشان عنوان کردند: این کار بسیار مضحک و خنده آور است، ایران این کار را انجام نداده اما اگر بر فرض این کار را می کرد باید گفت که مستکبران شبانه روز در حال بمباران و موشکباران یمنی های مظلوم هستند، آیا یمنی ها برای دفاع از خود حق ندارند؟ این حرکات و ادعاهای استکبار شرم آور است.

معظم له خاطرنشان کردند: باید دنیای امروز و صفات مستکبران را بشناسیم، اگر این شناخت باشد فریب نمی خوریم اما اگر شناخت وجود نداشته باشد انسان فریب می خورد، انسان عاقل باید دشمن خود را بشناسد و در برابر انحصار طلبی استکبار جهانی بایستد.

معظم له اضافه کردند: بسیاری مرعوب هستند و تصور می کنند که استکبار حق همه کاری داشته و دیگران حقی ندارند، اگر انسان دشمن شناس نباشد، قطعا گرفتار زیان های بسیاری خواهد شد.

معظم له همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام درباره ویژگی های مؤمن گفتند: در مسیر الهی نباید سرزنش دیگران بر انسان اثر بگذارد، کارهای الهی که انسان انجام می دهد به منافع نامشروع عده ای بر می خورد و آن ها شروع به دروغ گفتن، تهمت زدن و سرزنش کردن می کنند اما یک مؤمن نباید با این ملامت ها میدان را خالی کند.

ایشان افزودند: مؤمن هیچگاه اهل ریاکاری نیست، اگر به مؤمن گفته شود که بین دنیا و آخرت یکی را انتخاب کند آخرت را انتخاب می کند و تنها به دنبال منافع شخصی خود نیست یعنی حاضر است که بهره کمتر مادی ببرد اما برای دیگران کار تولید کند؛ اگر به این موارد عمل شود انسان می تواند در مسیر سیر و سلوک گام بردارد و کامل الایمان شود.

captcha