لحظۀ دیدار

لحظۀ دیدار


به دنبال انتشار نقد حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از سند 2030 و موضع گیری ایشان در این باره مطالبی از سوی برخی افراد در خرده گیری از نقد ایشان نشر یافت، انتظار می رفت که این خرده گیری ها از حداقل قواعد، شرایط و آداب گفت‌وگو برخوردار باشد. اما ـ با تأسف ـ دیدیم در برخی موارد چنین نبود!‌

به دنبال انتشار نقد حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از سند 2030 و موضع گیری ایشان در این باره مطالبی از سوی برخی افراد در خرده گیری از نقد ایشان نشر یافت، انتظار می رفت که این خرده گیری ها از حداقل قواعد، شرایط و آداب گفت‌وگو برخوردار باشد. اما ـ با تأسف ـ دیدیم در برخی موارد چنین نبود!

از جمله ایرادها، نوشته ای بود منسوب به دکتر محمد طاهر کنعانی ـ که به گفته وی ـ دستخوش تحریف گردیده است.

برای جبران این پیشامد ناخوشایند، نامبرده نگاشته ای مرقوم داشتند با عنوان «من که باشم که بر این خاطر عاطر گذرم!» و هم زمان تقاضای دیدار با مرجع عالیقدر کردند تا حضوراً عذرخواهی شود که مورد موافقت قرار گرفت.

عصر روز چهارشنبه 24 / 3 / 96 ایشان همراه با دکتر خالصی و مجید علیمحمدی ـ‌ دو تن از دوستان دکتر کنعانی و از وکلای سرشناس ـ به ملاقات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی آمدند، در این دیدار صمیمانه مرجع عالیقدر باعطوفت و مهر پدرانه این جمع را مورد تفقد قرار دادند. در این ملاقات حاج آقا محمد اکرم مردانی پور نیز حضور داشتند که این ملاقات توسط ایشان صورت گرفت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی طی گفت وگو با حاضران به رابطه علم حقوق و علم فقه و استناد به سیره عقلا و حکم عقل در قوانین و سندهای بین المللی و مساله اعسار و این که اصل اعسار است و زندانی کردن معسران وجاهت شرعی ندارد، اشاره فرمودند که برای حاضران درخور توجه و تحسین برانگیز بود.

این دیدار مایه رضایت و طیب خاطر حاضران را فراهم آورد!

امید است که چنین دیدارهایی صورت پذیرد تا شبهات و سوء تفاهم ها در محیط دوستانه رخت بر بندند و بدخواهان نتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند!

بحمدالله با خبر شدیم که سند 2030 به اتفاق آرای اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی متوقف شد و گفتگوها پایان یافت. امیدواریم در عمل نیز متوقف گردد!

برچسب ها :
captcha