علمای اسلام جلوی افراطی گری را بگیرند

علمای اسلام جلوی افراطی گری را بگیرند


باید جلوی افراطی گری را در تمام مذاهب اسلامی بگیریم، چراکه این مسأله به اختلافات و جنگ های داخلی در جهان اسلام دامن می زند. اسلام دین رحمت، مودت و محبت است، حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) نیز رحمت للعالمین هستند و خشونت و تندروی هیچ جایگاهی در اسلام ندارد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار شماری از علمای بزرگ اهل سنت اندونزی، با بیان این که امروز فرصت خوبی برای پیشرفت و گسترش اسلام در جهان حاصل شده است، فرمودند: امروز مردم دنیا از مادی گرایی و ماتریالیسم خسته شده و به دنبال پناهگاه معنوی هستند.

 ایشان افزودند: آنچه می تواند عطش مردم جهان را فرو بنشاند تنها دین مبین اسلام است. ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و در این صورت دین آینده دنیا اسلام خواهد بود.

 معظّم له رسیدن به این مهم را در گرو وحدت مسلمانان و جلوگیری از اختلافات ارزیابی و تصریح کردند: وجوه اشتراک بین مسلمانان بسیار زیاد و وجوه اختلافی اندک است و باید با ایستادگی و پافشاری بر مشترکات به دنبال پیشرفت و گسترش دین اسلام بود.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآورشدند: باید جلوی افراطی گری را در تمام مذاهب اسلامی بگیریم، چراکه این مسأله به اختلافات و جنگ های داخلی در جهان اسلام دامن می زند.

 ایشان با اشاره به جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، این فجایع دردناک را محصول تفکر افراطی گری خواند و فرمودند: اسلام دین رحمت، مودت و محبت است، حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) نیز رحمت للعالمین هستند و خشونت و تندروی هیچ جایگاهی در اسلام ندارد.

 معظّم له تصریح کردند: قرآن حتی نسبت به غیر مسلمانان که با آنان سر جنگ نداشته باشند، توصیه های بسیاری دارد؛ بنابراین به طریق اولی این امر درباره خود مسلمانان صادق است و آنها باید با هم مهربان باشند.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که بر همه علمای اسلام لازم است تا جلوی افراطی گری را بگیرند، فرمودند: باید افراد نادان را توجیه کرد تا رشته اتّحاد امّت اسلام مستحکم شود.

 ایشان با اشاره به برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری که قرار است طی دو ماه آینده با حضور اندیشمندان و علمای جهان اسلام در شهر مقدس قم برگزار شود، برگزاری این کنگره را در راستای همین هدف مهم تحلیل کرد تا بتوان اجماع علمای اسلام بر ضد اندیشه تکفیر را بدست آورد.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: دشمنان ما به دنبال القای این نکته هستند که تکفیری ها دولت اسلامی هستند تا از این طریق به اسلام هراسی دامن بزنند؛ در حالی که آنها نه دولت هستند و نه اسلامی هستند.

 ایشان افزودند: این مسأله را باید به دنیا بفهمانیم تا جاذبه اسلام از بین نرود؛ بحمدلله با وجود نقشه ها وتوطئه های دشمنان دین مبین اسلام به سرعت در دنیا در حال گسترش و پیشرفت است و در یکی از سال های گذشته قرآن پر فروش ترین کتاب در آمریکا بوده است.

 معظّم له ظرفیت های اسلام برای پیشرفت در دنیای امروز را فوق العاده ارزیابی و تصریح کردند: اگر ما از این فرصت به درستی استفاده نکنیم روز قیامت در پیشگاه الهی مسؤول خواهیم بود.

ایشان در ادامه با بیان این که ما به کشور اندونزی به عنوان یک دوست افتخار می کنیم، فرمودند: خوشبختانه دانشگاه های اسلامی و حوزه های علمیه در کشور شما روز به روز در حال گسترش است و از این بابت به شما تبریک می گوییم.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر گسترش ارتباط و تعامل علمای جهان اسلام با یکدیگر، فرمودند: اگر ما از هم دور باشیم دشمنان به سمپاشی و القائات خودشان می پردازند، اما اگر با هم باشیم تمام مشکلات حل خواهد شد.

برچسب ها :
captcha