بیانیه آیة الله العظمى مکارم شیرازى مدظله درباره انتخابات مجلس

بیانیه آیة الله العظمى مکارم شیرازى مدظله درباره انتخابات مجلس


با اینکه روزهاى سخت و سنگینى بر کشور و انقلاب ما مى گذرد ولى جاى نگرانى نیست چون مردم با ایمان و آگاه ما، همچون گذشته هوشیارى و بیدارى خود را در برابر نقشه هاى شوم دشمنان حفظ کرده اند.‌

با اینکه روزهاى سخت و سنگینى بر کشور و انقلاب ما مى گذرد ولى جاى نگرانى نیست چون مردم با ایمان و آگاه ما، همچون گذشته هوشیارى و بیدارى خود را در برابر نقشه هاى شوم دشمنان حفظ کرده اند.

جاى بسى شکر است که دشمن خارجى ناشیانه شمشیر را از رو بسته و تمام اهداف شوم خود را برملا کرده است و صریحاً از عقب راندن اسلام از صحنه اجتماع و سیاست و به وجود آوردن نوعى دمکراسى که حافظ منافع غرب مخصوصاً امریکا باشد سخن مى گوید که مفهومش بازگشت به نوع جدیدى از استعمار است با اینکه هنوز پنجه آنها به کشور ما بند نشده است وقیحانه و قیّم مآبانه در امور داخلى ما دخالت مى کنند و نوع «انتخابات مطلوب خود» را براى ما تعیین مى کنند و غیر آن را باطل مى شمرند حال اگر خداى نکرده مسلط شوند چه خواهد شد؟!

در چنین شرایطى دین و ایمان و عقل و وجدان حکم مى کند که همه ملت دست به دست هم بدهند و از استقلال و انقلابشان پاسدارى و حمایت کنند به همین دلیل:

اولا: اینجانب با توجه به شرایط موجود حضور همه افراد را در این انتخابات از نظر شرعى لازم مى دانم بلکه لازمتر از دوره هاى قبل.

ثانیاً: از تمام قشرهائى که به نظام و کشور علاقه مند هستند انتظار مى رود غیرت دینى و عرق وطن دوستى خود را به کار گیرند و همگى به خاطر خدا و براى مایوس کردن دشمن دست به دست هم بدهند، و اختلاف سلیقه ها را با فداکارى کنار بگذارند و انتخاباتى دشمن شکن به وجود آورند، و بدانند مردم این فداکارى را فراموش نخواهند کرد.

ثالثاً: ملت عزیز ما در گزینش بهترین ها وجدان خود را حاکم کنند و با مشورت آگاهان، کسانى را برگزینند که به تعهد و کاردانى و دلسوزى آنها اطمینان کافى دارند. تا شاهد دور تازه اى از بازگشت به ارزش ها و حل مشکلات مردم باشیم.

حتى انتظار مى رود کاندیداها از میان خودشان آنهائى را که به تصدیق اهل اطلاع «لیاقت» و «شانس» بیشترى دارند، مقدم سازند و به نفع آنها کنار بروند تا آراء افراد اصلح شکسته و تجزیه نشود.

و یقین بدانند با این کار امتحان خوبى در پیشگاه پروردگار مى دهند.

از خداوند متعال با تمام وجود خود مسئلت داریم که انتخابات سرنوشت سازى را که در پیش داریم از هر نظر آبرومند و با شکوه و خالى از هرگونه خطر بفرماید و به ملت با ایمان و هوشیار ما بهترین پاداش را در برابر حضور پرشورشان در انجام این وظیفه خطیر الهى و اجتماعى در دنیا و آخرت مرحمت فرماید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ناصر مکارم شیرازى - 28 بهمن 82

برچسب ها :
captcha