پیام معظم له به مناسبت نیمه شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

پیام معظم له به مناسبت نیمه شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان


فرا رسیدن این ماه که ماه ضیافت الهی است سبب می شود که همگان با آب توبه دل و جان را بشویند و لباس تقوی و پرهیزگاری در تن کنند و خود را به زیور مکارم اخلاق بیارایند ‌

بسم الله الرحمن الرحیم

زادروز بزرگ منجی جهان بشریت و برافرازنده پرچم حق و عدالت حضرت مهدی ارواحنا فداه بشارتی روح پرور برای همه عاشقان و شیفتگان مکتب اوست.

در جهانی که شور و شر از در و دیوارش می بارَد و همه از ظلم و جور و ستم خسته شده اند و رهبر و راهنمایی می جویند انتظار و امید ظهورش نویدبخش امن و امان و صلح و عدالت است، همه – هر یک به نحوی – در انتظار آن نجات دهنده بزرگ به سر می برند و یاد او مایۀ آرامش دلها و زدودن زنگار یأس و نومیدی و حرکت به سوی خودسازی و فراهم ساختن زمینه های ظهور او است.

اضافه بر این ایام پربرکت ولادتش وسیله مؤثری برای آمادگی جهت برگزار کردن هر چه بهتر، مراسم صیام ماه مبارک رمضان ماه خیر و برکت، ماه تصفیه جسم و روح و ماه پاکی و قداست و قرب به خدا است.

فرا رسیدن این ماه که ماه ضیافت الهی است سبب می شود که همگان با آب توبه دل و جان را بشویند و لباس تقوی و پرهیزگاری در تن کنند و خود را به زیور مکارم اخلاق بیارایند و آماده حضور در آن بزم ضیافت الهی و معنوی شوند و به این دعوت عام خداوند رحمان و رحیم که رسول گرامیش نامه دعوت آن را امضا فرموده و با حدیث شَهرٌ دُعیتم فیه الی ضیافة الله مزین ساخته، لبیک گویند.

چه زیباست سحرگاهان پرنور و شامگاهان با صفایش و چه نورانی سفره های انتظار آمیخته با نور و صفایش که خانواده ها مخصوصاً جوانان اطراف آن حلقه زده و به ذکر خدا مشغولند.

امید است این ماه بزرگ حلقه اتصالی میان همه مسلمین جهان فراهم سازد و در هر جای دنیا هستند به درگاه خدا روی آورند، و پیوند اتحادشان را محکم تر سازند و به فکر یتیمان و محرومان جامعه مسلمین باشند و مرهم بر زخم های جانکاه آنان بنهند، و در پناه آن از عوامل فساد که سراسر جهان را فراگرفته خود را برکنار سازند و به هویت اسلامی خویش بازگردند و آئین محبت و دوستی را که مهم ترین تعلیمات اسلامی است برپا دارند.

از صمیم دل به همه شما عزیزان دعا می کنم و از شما التماس دعا دارم.

 

ناصر مکارم شیرازی

31/4/89

 

برچسب ها :
captcha