انتقاد از کشتار مردم بی دفاع عراق و بعضی از مظاهر غیر اسلامی در کشور

انتقاد از کشتار مردم بی دفاع عراق و بعضی از مظاهر غیر اسلامی در کشور


‌ ‌ باید یک چهره بود، دوچهره نمی توانیم باشیم هم جمهوری اسلامی باشیم و هم جمهوری دموکراتیک ، هم مذهبی باشیم و هم سکولار و لائیک، طبق حدیث معروف دو شمشیر در یک نیام و دو زبان در یک دهان نمی گنجد‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به روایاتی، از توحید به عنوان خمیر مایه تمام اصول و فروع دین یاد کرده و فرمودند: توحید نسبت به همۀ تعلیمات اسلام مانند روح در بدن انسان است، تمام اوامر ، نواهی و احکام و عقاید شرعی جسم هستند و روح همه آنها توحید است.

معظم له در بخش دیگری از سخنانش اهمیت یکرنگی و یک چهره بودن را متذکر شده و اظهار داشتند: مسلمان باید در چهره، زبان و ... یک رنگ و یک دل باشد، هر گونه دوگانگی در فعل ، قول، عمل ، ظاهر و باطن و همچنین خلوت و جلوت نوعی شرک است و اسلام از آنها بیزار می باشد.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: ما وقتی مفهوم اخلاص را تحلیل کنیم مشاهده خواهیم کرد که به توحید بر می گردد و مقتضی خلوص نیت این است که همه کارها برای خداوند یگانه یکتا باشد.

معظم له در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اجرای برنامه های اسلامی در جمیع مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تاکید کرده و فرمودند: با این که حکومت ما اسلامی است؛ اما متاسفانه باز هم بعضی چهره های غیر اسلامی را مشاهده می کنیم، وضع حجاب خیلی بد شده است، بعضی از جلسات به ظاهر اسلامی نیز با موسیقی های غیر شرعی و کارهای خلاف آلوده می شود.

ایشان با یادآوری سخن امام راحل مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش تاکید کردند: وقتی امام این گونه می فرماید، همه چیز ما باید اسلامی باشد ، متاسفانه اخیرا می بینیم برخی از افراد زمزمه خطرناکی را شروع کرده اند و ادعا می کنند چون درآمد ما از گردش گری و توریستی کم است باید قید و بندها را کم کرده تا از همه مناطق دنیا به ایران بیایند و از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با ابراز تاسف از این مطلب خاطر نشان کردند: این موضوع یعنی اینکه ما برای درآمد بیشتر اجازه بدهیم هر گونه بی بند و باری در کشور ما رواج یابد.

معظم له تصریح کردند: به یقین پولی که از این راه تامین می شود آتش است و حرام است، ما نمی توانیم مثل دولتهای غربی زندگی کنیم بسیاری از آنها پایبند به مسائل دینی و اخلاقی نیستند حتی از مراکز فحشا و قمار خانه ها مالیات می گیرند و از آنها حمایت می کنند زیرا دنبال درآمد بیشتر هستند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: یا نباید بگوییم جمهوری اسلامی و یا اینکه هزینه آن را بپردازیم و لوازم و ملزومات آن را بپذیریم ، ممکن است ما محدویت هایی پیدا کنیم و اینکه خیال کنیم جمهوری اسلامی هیچگونه هزینه ای ندارد این خیال را باید از سر خود بیرون کنیم.

معظم له اضافه کردند: باید یک چهره بود، دوچهره نمی توانیم باشیم هم جمهوری اسلامی باشیم و هم جمهوری دموکراتیک ، هم مذهبی باشیم و هم سکولار و لائیک، طبق حدیث معروف دو شمشیر در یک نیام و دو زبان در یک دهان نمی گنجد.

ایشان عنوان کردند: این مسائل را باید برای مردم تبیین و تحلیل کرد که ما نمی توانیم هر درآمدی را بپذیریم.

***

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم و بی دفاع عراق و همچنین حمایت  آمریکا از گروه های تروریستی در کشورهایی همچون عراق، افغانستان و پاکستان اظهار داشتند: اخیرا در کشور عراق انفجارهایی اتفاق افتاده که قبلا سابقه نداشته است.

ایشان اظهار داشتند: متاسفانه در بین منازل مسکونی مردم مظلوم عراق خانه هایی را اجاره کرده اند و با انجام عملیات تروریستی و انفجار آنها زن و بچه مردم را به خاک و خون کشیده اند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: در حال حاضر در سه کشور عراق، افغانستان و پاکستان مسائل حاد تروریستی وجود دارد و اتفاقا در هر سه نقطه نیز آمریکایی ها حضور دارند آیا میان این دو رابطه نیست.

ایشان حمایت آمریکا از گروه های تروریستی را محکوم کرده و فرمودند: اگر وهابی ها و بعثی ها در این جنایات شرکت دارند از ناحیه آمریکاییها تغذیه می شوند و همچنین کمک برخی کشورهای عربی به گروه های تروریستی نیز زیر نظر آنها انجام می شود و متاسفانه در این بین فقط مسلمانان کشته می شوند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی این بدبختی را نشانه نفاق و دو چهره بودن بین کشورها، دولت ها و ملت های اسلامی دانست.

ایشان تاکید کردند: این گونه جنایتها در طول تاریخ سابقه نداشته و امیدواریم خداوند شر همه این اشرار و شر کسانی که بانی و محرک این گونه جنایات هستند را از تمام دنیا برچیند.

برچسب ها :
captcha