باید مسائل اخلاقی جامعه به طور جدی تقویت شود

باید مسائل اخلاقی جامعه به طور جدی تقویت شود


‌ ‌ وظیفه همه حوزه های علمیه، مراجع، رسانه ها ، به خصوص رسانه ملی، مسئولین و دولتمردان و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی این است که به طور جدی مسائل اخلاقی جامعه را تقویت نمایند‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار کارشناسان برنامه ریزی آموزش های تخصصی  پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی مرکز، با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی فرمودند: کارهای خوبی در سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده که شایان تقدیر است ولی آنچه باید انجام بشود در مقابل آنچه انجام می شود بسیار کم است چه در سازمان تبلیغات و چه در دیگر حوزه های مراکز اسلامی.

ایشان با اشاره به مفاسد اخلاقی موجود جامعه فرمودند: الان متأسفانه مشکلات و مفاسد اخلاقی روزافزون شده، اعتیاد، طلاق، رشوه خواری و بدحجابی و ... گسترش پیدا کرده است.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به دلایل افزایش مفاسد اخلاقی در جامعه افزودند: علت افزایش مفاسد و مشکلات اخلاقی در جامعه سه عامل مهم است.

ایشان «سیاست زدگی» را یکی از دلایل افزایش مفاسد اخلاقی در جامعه برشمرده و افزودند: امروزه مسائل سیاسی روز، فکرها و مغزها را به خود مشغول کرده و مسائل اخلاقی به فراموشی سپرده شده است.

معظم له افزودند: امیدواریم در اوضاع سیاسی کشور آرامشی کامل پیدا شود تا بتوانیم مشکلات اخلاقی و همچنین مشکلات اقتصادی که منشأ مشکلات اخلاقی می شود را حل کنیم.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: عامل دوم افزایش مفاسد اخلاقی این است که بعضی از دولتمردان گویا اهمیتی برای مسائل اخلاقی قائل نیستند و گفته شده گشت ارشاد تعطیل شود، تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده می شود حتی اخیراً از یکی از مسئولین نیروی انتظامی در مطبوعات نقل شد که به ما گفتند دیگر به مسائل بدحجابی عکس العمل نشان ندهید اما به چه دلیل اینها مسائل اخلاقی و اسلامی را کمرنگ می کنند نمی دانیم. اگر کشور، کشور امام زمان و جمهوری اسلامی است نباید فقط به نام اسلام و امام زمان (ارواحنا فداه) بسنده شود، باید حقیقتا مسلمان بود و این زمانی محقق می شود که اخلاق اسلامی در کشور حاکم باشد.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی سومین دلیل افزایش مفاسد و مشکلات اخلاقی را تهاجم فرهنگی دشمن دانسته و افزودند: سایتهای آلوده و شبکه ها ماهواره ای تهاجم شدید اخلاقی را شروع کرده اند.

معظم له افزودند: خودباختگی و غرب زدگی بعضی افراد نیز به افزایش مشکلات و مفاسد اخلاقی در جامعه کمک کرده و همه این دلایل دست به دست هم داده تا مسائل اخلاقی در جامعه بسیار کمرنگ شود.

ایشان در پایان افزودند: اگر در مسائل اخلاقی کاری نشود در دیگر مسائل چه مسائل اقتصادی و چه مسائل سیاسی خسارت زیادی خواهیم دید، وظیفه همه حوزه های علمیه، مراجع، رسانه ها ، به خصوص رسانه ملی، مسئولین و دولتمردان و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی این است که به طور جدی فکری در مورد مسائل اخلاقی جامعه بنمایند.

 

برچسب ها :
captcha