باید به دنیا نشان دهیم اسلام دین خشونت نیست

باید به دنیا نشان دهیم اسلام دین خشونت نیست


‌ ‌ ما باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم نقشه های دشمنان و تبلیغات آنها را با منطق و استدلال خنثی کنیم و این کار شدنی است.‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله) صبح امروز در دیدار با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور، در سخنانی با اشاره به فرازهایی از سخنان امام علی(علیه السلام) در کتاب نهج البلاغه، به بررسی وضعیت امت اسلام قبل و بعد از بعثت حضرت پیامبر(صلی الله علیه و آله) پرداخت و فرمودند: قبل از بعثت حضرت پیامبر، مردم دچار عقب ماندگی فرهنگی، مادی و معنوی بسیار فراوانی بودند؛ اما بعثت حضرت خاتم(صلی الله علیه و آله) بشریت را از ظلم و جهل و عقب­ماندگی نجات داد و باعث اقتدار مسلمانان شد.

ایشان بیان داشتند: اگر کسی بخواهد معجزات رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) را بشمارد باید وضعیت قبل و بعد از این بزرگوار را با هم مقایسه کند و بعد در می یابد که از طرق عادی چنین تحولی امکانپذیر نبوده است.

معظم له با تجلیل از دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی، بر ضرورت شناسانده شدن فرهنگ انقلاب به نسل سوم و جوانان تاکید کرد و اظهار داشتند: ما برای اینکه ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را به جامعه به ویژه نسل جوان بشناسانیم، باید آنها را با وضعیت قبل از انقلاب آشنا کنیم.

ایشان تصریح کردند: قبل از پیروزی انقلاب همه چیز کشور در دست بیگانه و مستشاران آمریکایی بود و عملاً ملت از خود اراده ای نداشت، مفاسد اخلاقی و اجتماعی بیداد می کرد و مسائل دینی و مذهبی به ورطه فراموشی سپرده شده بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: با پیروزی انقلاب ورق برگشت و کشور در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، فناوری، صنعتی، و عمرانی پیشرفت کرد و ضروری است این دستاوردها برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

ایشان در ادامه با اشاره به دستاوردهای بین المللی جمهوری اسلامی تصریح کردند: هم ‌اینک ابهت نظام اسلامی به اندازه ای است که روز و شبی بر رییس جمهور آمریکا نمی گذرد مگر اینکه مطلبی در مورد ایران به زبان بیاورد و اگر ما اهمیت نمی داشتیم شب و روز آنها را به خودمان مشغول نمی کردیم.

‌حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: آنها در هر جلسه و نشستی که دارند یکی از موضوعات بحث آنها جمهوری اسلامی است و این موضوع نشان دهنده اقتدار، عزت و تاثیرگذاری فوق العاده جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی است.

ایشان ‌با اشاره به تبلیغات همه جانبه دشمنان علیه انقلاب اسلامی ابراز داشتند: هرچند رسانه ها و بنگاه های خبر رسانی غرب و استکبار جهانی علیه انقلاب و ایران مشغول توطئه است؛ اما امروز جمهوری اسلامی در بین توده های ملت ها محبوب است.

معظم له تاکید کردند: ما باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم نقشه های دشمنان و تبلیغات آنها را با منطق و استدلال خنثی کنیم و این کار شدنی است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه برخورد غیر منفعلانه با دشمنان را از جمله شروط مقابله با نقشه های دشمنان دانست و بیان داشتند: اگر در برابر نقشه های دشمنان حالت یاس به خود بگیریم موفق نخواهیم شد با آنها مقابله کنیم. باید در برابر دشمنان امیدوار باشیم و امروز می بینیم که با وجود نقشه های دشمنان، مکتب اهل بیت در دنیا رو به پیشرفت است.

معظم له در ادامه با انتقاد از اقدامات غیر منطقی وهابیون سلفی و افراطی خاطرنشان کردند: خنثی کردن هجمه وهابیون افراطی از طریق منطق ضروری است و ما باید به دنیا نشان دهیم اسلام دین خشونت نیست. این گروه افراطی تشنه خون هستند و با اقدامات غیر منطقی که انجام داده و می دهند آبروی اسلام را در دنیا برده اند و ما باید به دنیا ثابت و اعلام کنیم که این گونه اقدامات ربطی به اسلام ندارد، بلکه اسلام دین محبت، مودت و برادری است.

ایشان افزودند: وهابیون افراطی با اقداماتی که انجام داده اند نام اسلام را با خشونت همراه کرده اند و این بزرگ ترین خیانت به دین اسلام است.

ایشان تشکیل مدارس علمیه در نقاط مختلف دنیا با روش بومی گزینی را از جمله راهکارهای تبلیغ دین اسلام در مناطق مختلف دنیا دانست و تاکید کردند: هرکجا حوزه های علمیه بومی تشکیل شده مکتب اسلام در آن منطقه پیشرفت کرده است و ما به جامعه المصطفی نیز تأکید کرده ایم که باید طلاب مستعدی را از مناطق مختلف دنیا تربیت کنید تا آنها پس از فراگیری علوم دینی نسبت به تاسیس مدارس علمیه در کشورهای خود اقدام کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی سعه صدر، استفاده از ادبیات قرآنی و اسلامی را از دیگر ضروریات در تبلیغ دانست و خطاب به رایزنان فرهنگی کشور بیان داشتند: فرصتی که در اختیار شما است را قدر بدانید و برای نشر مکتب اسلام از این فرصت استفاده کنید.

معظم له فرمودند: شما باید با دعوت از افراد مختلف برای بازدید از ایران، نقشه ها و تبلیغات کاذبی که علیه ما می شود را خنثی کنید و وقتی آنها از نزدیک با وضعیت کشور ما آشنا شوند به توخالی و پوچ بودن تبلیغات دشمنان و غربی ها پی خواهند برد.

ایشان تبلیغات دشمنان و رسانه های غربی علیه اسلام و انقلاب اسلامی را به دلیل به خطر افتادن منافع آنان دانست و فرمودند: رسانه های غربی جنبه سیاسی دارند و چون برخی از حکومت ها منافع خود را در خطر می بینند هر دروغ و ترفندی را علیه ما بکار می برند.

معظم له در ادامه لزوم مبارزه با خرافات را متذکر شد و بیان داشتند: مردم نباید به حرف های خرافی که در جامعه زده می شود توجهی داشته باشند و باید توجه کنند که یکی از راه های تخریب مذهب، آلوده کردن آن به خرافات است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه خرافات چهره دین و مذهب را خدشه دار و خراب می کند خاطرنشان کردند: با توجه به آثار سوء خرافات باید با آن با زبان منطق مبارزه کرد و مردم را آگاه نمود.

 

برچسب ها :
captcha