پلیس باید با قدرت توام با محبت برخورد کند

پلیس باید با قدرت توام با محبت برخورد کند


‌ ‌ کارکنان ناجا باید از اخلاقی برخوردار باشند که مردم را به حکومت و نظام اسلامی جذب کنند در این صورت مردم نیز با پلیس همکاری زیادی می کنند و عمل و رفتار خوب کارکنان ناجا می تواند مبلغ اسلام باشد‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس نیروی انتظامی، کارکنان پایگاه ها و کلانتری های استان قم فرمودند: یکی از معجزات بزرگ پیامبر معجزه اخلاق بود، زیرا اخلاق ایشان آنچنان جاذبه ای داشت که هر کس با آن حضرت برخورد می کرد مجذوب ایشان می شد.

معظم له به مقایسه فتح مکه با جنگ جهانی دوم پرداخت و عنوان کردند: متفقین وقتی وارد برلین شدند حمام خون به راه انداختند و حتی بچه های شیرخوار را از دم گلوله گذراندند و چه انتقام جویی هایی که نکردند اما پیامبر به صورت مخفیانه با 10 هزار نیرو به مکه رفت تا خونی ریخته نشود و ریخته هم نشد.

ایشان ادامه دادند: پیامبر در روز فتح مکه کسانی را که کانون مبارزه علیه ایشان به رهبری ابوسفیان بودند آزاد کرد و این پیام تاریخی را داد که الیوم یوم المرحمه و هیچکدام از آنها را هم مجبور به اسلام آوردن نکرد ولی هنگامی که عفو عمومی پیغمبر اکرم را دیدند گروه گروه مسلمان شدند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: فتح مکه در 1400 سال قبل اتفاق افتاد اما در همین جنگ جهانی دوم که 50 سال قبل بود، ببینید چه اتفاقاتی رخ داد.

معظم له افزودند: پیامبر با سلاح اخلاق دلها را تسخیر کرد و قرآن می فرماید اگر کسی با شما بدی کرد با او خوبی کنید مقابله به ضد کنید نه مقابله به مثل تا در برابر شما تسلیم گردد.

ایشان ادامه دادند: با اخلاق اسلامی می توان جامعه را اصلاح کرد البته درصدی هستند که سرشان به حساب نیست و باید با آنها با اقتدار برخورد شود.

معظم له افزودند: کارکنان ناجا باید از اخلاقی برخوردار باشند که مردم را به حکومت و نظام اسلامی جذب کنند در این صورت مردم نیز با پلیس همکاری زیادی می کنند و عمل و رفتار خوب کارکنان ناجا می تواند مبلغ اسلام باشد.
حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: پیامبر فرمود سرمایه ای که می توان با آن تمام مردم را خشنود کرد اخلاق است و در پرتو اخلاق خوب می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

ایشان در ادامه با بیان اینکه قم پایگاه تشیع است و بزرگ ترین حوزه علمیه اسلام در قم وجود دارد، افزودند: قم تاریخچه ای مملو از افتخارات دارد به همین دلیل پلیس آن و کارکنان و مسئولانش نیز باید اسوه و الگوی شهرهای دیگر باشند.

معظم له با بیان اینکه پلیس باید با قدرت توام با محبت برخورد کند، تاکید کردند: نیروی انتظامی قم مسایل مربوط به مفاسد اخلاقی یا مراکز فساد در قم را باید مراقبت کند زیرا اگر چنین مراکزی در قم باشد لطمه آن بیشتر از شهرهای دیگر است.

 

برچسب ها :
captcha