بقای اسلام در گرو وحدت مسلمین است

بقای اسلام در گرو وحدت مسلمین است


‌ ‌ ‌ به یقین اگر این وحدت و یکدلی میان مسلمانان ایجاد شود دشمنان هرگز موفق به انجام نقشه‌های خود نخواهند شد.‌  ‌

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی)، عصر روز گذشته در دیدار با گروهی از اعضای هیات علمی آکادمی علوم افغانستان فرمودند: خوشبختانه خداوند شر ملحدین را از افغانستان برداشت و هم‌ اینک گروه‌های اسلامی در این کشور وارد صحنه شده‌اند و توانسته ‌اند بنیه مذهبی افغانستان را حفظ کنند.

ایشان افزودند: همه، افغانستان را به عنوان کشوری مذهبی، اسلامی، با مردان سلحشور و فداکار می شناسند و امیدواریم این کشور اسلامی همچنان اسلامی بماند و با شجاعت در برابر دشمنان اسلام بایستد.

معظم­ له در خصوص تقریب مذاهب فرمودند: امروز دشمنان اسلام مخالفت خود را با اسلام آشکار کرده‌اند و همچون گذشته به صورت مخفی به مخالفت نمی‌پردازند و شمشیرهای خود را از رو بسته‌اند به گونه‌ ای که در برخی کشورها حتی با ساختن مناره برای مساجد مخالفت می‌کنند. همچنین در برخی کشورها با قرآن و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نیز به شدت به مخالفت می‌پردازند و اهانت‌ های شدیدی را انجام می ‌دهند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: بدون هیچ شک و تردیدی، دلیل تمام این مخالفت‌‌ها به سبب گسترش اسلام در جهان است که از این گستردگی وحشت زده شده اند و به هر بهانه ای به مخالفت با اسلام می‌پردازند و آن را مانع بزرگی برای مقاصد ناشایست خود می‌دانند.

ایشان اظهار داشتند: آیا با وجود این همه مخالفت‌ها و مزاحمت ‌هایی که برای اسلام ایجاد می‌کنند وقت آن نرسیده است که همه مسلمانان با هم متحد شوند و نگذارند دشمنان میان آنها اختلاف ایجاد کنند.

معظم له با بیان این که دشمنان اسلام برای مخالفت با اسلام همه بسیج شده‌اند ادامه دادند: امروز وحدت میان مسلمانان بهترین راه برای مقابله با آنهاست و به یقین اگر این وحدت و یکدلی میان مسلمانان ایجاد شود دشمنان هرگز موفق به انجام نقشه‌ های خود نخواهند شد.

ایشان فرمودند: امروز ما باید در برابر فعالیت‌های ضد دینی دشمنان وحدت داشته باشیم و دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بزنیم؛ زیرا قرآن و روایات تاکید دارند که "روح" شما را اختلاف از بین می برد و سستی ایجاد می کند و گاهی قرآن اختلاف را شرک دانسته است. (ولاتنازعوا فتفشلوا وتذهب ریحکم)

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به وجود برخی تفاوت‌ها میان شیعه و سنی فرمودند: گرچه برخی تفاوت‌ها وجود دارد؛ اما هرگز این تفاوت‌ها دلیل بر اختلاف نخواهد شد و ما باید براساس مشترکات فراوانی که داریم همیشه وحدت میان خود را برقرار کنیم.

ایشان اظهار داشتند: ما در تقریب به دنبال این نیستیم که شیعه، سنی شود و سنی هم شیعه شود ما به دنبال تاکید مشترکات هستیم و نمونه آشکار آن در مکه معظمه وجود دارد که همه مردم از هر مذهب هستند اختلافات و تفاوت ها را کنار می‌زنند و بر اشتراکات خود تاکید می‌کنند.

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: بنابراین باید سعی کنیم این رشته های اخوت روز به روز محکم تر شود و یکی از روش ‌های برادری میان مسلمانان برگزاری جلسات گفت‌وگو و تبادل نظر منطقی است؛ اگر دور از هم بنشینیم ممکن است بدبینی ها ایجاد شود.

 

برچسب ها :
captcha