حج و عمره باید در نهایت آرامش ، ابهت و شکوه برگزار شود

حج و عمره باید در نهایت آرامش ، ابهت و شکوه برگزار شود


‌ ‌ مراسم حج و عمره ظرفیت بسیار زیادى براى ایجاد وحدت میان صفوف مسلمین و رفع سوء تفاهم‏ها، و خنثى کردن تبلیغات مسموم دشمنان و پیشرفت امور فرهنگى و مبارزه با تهاجم فرهنگى دشمنان اسلام دارد‌

حضرت آیة اللَّه العظمى مکارم شیرازى در این دیدار ضمن تبریک به جناب حجة الاسلام و المسلمین آقاى قاضى عسکرى و تشکر از زحمات حضرت حجة ‏الاسلام و المسلمین آقاى رى‏شهرى بر چند نکته تأکید فرمودند: نخست اینکه در مورد عمره مفرده هرگاه وهابیون متعصب همچنان به بدرفتارى و اهانت به شیعیان ادامه دهند و مقامات سعودى از این کار زشت آنها که مخالف تمام اصول اسلامى و انسانى است جلوگیرى نکنند باید در مورد برگزارى آن تجدید نظر کرد.

ایشان افزودند: مسئولین محترم و جنابعالى باید به آنها گوشزد کنید به فرض که میان سیاستمداران ما و شما مشکلاتى باشد باید حساب حج و عمره را به کلى از آن جدا کرد. ما مى ‏خواهیم این وظایف شرعى در نهایت آرامش و ابهت و شکوه برگزار شود.

معظم‏له افزودند: نکته دیگر اینکه مراسم حج و عمره ظرفیت بسیار زیادى براى ایجاد وحدت میان صفوف مسلمین و رفع سوء تفاهم‏ها، و خنثى کردن تبلیغات مسموم دشمنان و پیشرفت امور فرهنگى و مبارزه با تهاجم فرهنگى دشمنان اسلام دارد لذا لازم است - همان‏گونه که خود شما نیز اعتقاد دارید - اطاق فکرى از روحانیون و غیر روحانیون که در امر حج سوابق و تجاربى دارند تشکیل گردد و طرح ‏هاى جدیدى براى این هدف مقدس تهیه شود.

حضرت آیة اللَّه العظمى مکارم شیرازى در بخش دیگرى از سخنان خود افزودند: لازم است به روحانیون حج آموزش بیشترى داده شود، از یک سو بتوانند پاسخ شبهات را به طور منطقى بدهند و از سوى دیگر نسبت به زوارى که در معیت آنها هستند نهایت خوشرفتارى و دلسوزى داشته باشند تا همگى با خاطره بسیار خوبى از این سفر روحانى بازگردند، تا همگى نیز موظف باشند به راهنمایى ‏هاى آنها گوش فرا دهند.

 کار بسیار مهم و وظیفه بسیار سنگینى بر عهده شماست ولى با اطلاعى که از تجربیات جنابعالى و فکر خوب و اخلاصتان داریم إن‏شاءاللَّه موفق خواهید شد.



برچسب ها :
captcha