امروزه مسلمانان به هویت واقعی و اسلامی خود بر می گردند

امروزه مسلمانان به هویت واقعی و اسلامی خود بر می گردند


‌ ‌ مسلمانان از مظاهر تمدن مادی غرب که در آن وسیله سعادتی وجود ندارد مایوس شده و با برگشت به هویت واقعی و اسلامی خود به یک قدرت مهم در دنیا تبدیل شده اند‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله) ظهر امروز در دیدار رییس سازمان امور دیانت کشور ترکیه، پس از استماع سخنان ایشان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیات دینی کشور ترکیه فرمودند: تعداد مساجد و مراکز علمی فراوان کشور ترکیه که به آن اشاره شد بسیار قابل توجه است و ما هرگاه بشنویم آمار مراکز دینی و مساجد در کشورهای اسلامی افزایش می یابد خرسند و خوشحال می شویم.

ایشان با بیان اینکه امروزه مسلمانان به هویت واقعی و اسلامی خود بر می گردند، تصریح کردند: مسلمانان از مظاهر تمدن مادی غرب که در آن وسیله سعادتی وجود ندارد مایوس شده و با برگشت به هویت واقعی و اسلامی خود به یک قدرت مهم در دنیا تبدیل شده اند.

معظم له با اشاره به توطئه های دشمنان علیه اسلام، ایجاد اختلاف را یکی از مهمترین توطئه های دشمنان علیه مسلمانان دانسته و بیان داشتند: مخالفان اسلام به دلیل وحشت از اقتدار مسلمانان و بازگشت آنان به هویت واقعی خود سعی می کنند با روش های مختلف بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد مسلمانان خاطر نشان ساختند: رییس جمهور سابق آمریکا در سخنانی گفت: جنگ صلیبی جدیدی شروع شده است، این سخن برای مسلمانان هشدار مهمی است و تنها راه مقابله با آن این است که با هم متحد شویم.

معظم له با اشاره به نقاط مشترک فراوان فرق اسلامی تاکید کردند: تمام فرق اسلامی نقاط مشترک بسیاری با هم دارند و با این وجود دلیلی ندارد که دست به دست هم ندهیم و متحد نشویم. مسلمانان هر چه به هم نزدیک تر شوند در اتحاد آنان موثر تر خواهد بود؛ اما اگر از هم دور بنشینیم و راجع به مسائل صحبت کنیم ممکن است دشمن سوء ظن ایجاد کند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی ضمن قدردانی از اقدام سازمان امور دیانت کشور ترکیه در برقراری ارتباطات مذهبی با دیگر کشورها از جمله ایران فرمودند: این اقدام، اقدام بسیار مبارک و ارزشمندی است و ما هم با کمال میل از این برنامه استقبال کرده و امیدواریم به پیشرفت و عظمت بیشتر دنیای اسلام منجر شود.

ایشان در ادامه ضمن انتقاد شدید از ممنوعیت ساخت مناره برای مساجد در کشور سوئیس و برگزاری رفراندوم برای نفی آن اظهار داشتند: این موضوع نشان دهنده پیشرفت و عظمت مسلمانان و دنیای اسلام است که آنها از یک نشانه کوچک اسلامی به وحشت می افتند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به تحصیل هزاران طلبه داخلی و خارجی و همچنین وجود هزاران مرکز علمی و پژوهشی متعدد در شهر قم و دیگر شهرهای کشور بیان داشتند: ما آمادگی داریم تا با برادران ترکیه مبادلات علمی داشته باشیم و اندیشمندان و فقهای دو طرف دور هم بنشیند و برای پیشرفت اسلام در جهان برنامه ریزی کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، رییس سازمان امور دیانت کشور ترکیه ضمن قدردانی از خدمات علمی حضرت آیة الله مکارم شیرازی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات مهم انجام شده در این سازمان را ارائه کرد.

 

برچسب ها :
captcha