قرآن بزرگترین سرمایه مسلمانان است

قرآن بزرگترین سرمایه مسلمانان است


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى از نمایشگاه نرم افزارهاى قرآنی در حرم حضرت معصومه(س) بازدید کردند.‌

ایشان در این بازدید، قرآن را بزرگترین سرمایه مسلمانان دانسته و فرمودند: قرآن بزرگترین سرمایه مسلمانان است و به عنوان مهم ترین کتاب آسمانى در اختیار بشر قرار گرفته است و بحمدالله کار زیادى روى آن انجام شده.

معظم له تصریح کردند: باید کارى کنیم که نسل جوان امروز با فرهنگ قرآن بیشتر آشنا شوند و در این زمینه مى توان از ابراز روز بهترین بهره را برد.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با اشاره به هک شدن برخى پایگاه هاى اینترنتى شیعى از سوى وهابیت فرمودند: جمعى از وهابیون به حمایت از اسرائیل و امریکا دست به هک کردن برخى پایگاه هاى شیعى زده اند که نشان از ضعف آنها در برابر منطق قوى شیعى است.

ایشان تأکید کردند: وهابیت هر نوآورى را بدعت مى داند و به همین دلیل با بسیارى از ابزار و نوآورى هاى روز جهان مخالفت مى کند و هم اینک متأسفانه تبدیل به ابزار دست براى آمریکا و اسراییل شده است.

معظم له با توجه به تأثیرگذارى پایگاه هاى اینترنتى شیعى در فضاى مجازى افزودند: اینترنت مى تواند فضاى خوبى را براى انتقال مفاهیم دینى داشته باشد و این تأثیر را به خوبى در واکنش وهابیان دیدیم که چگونه مانع آن شده و به هک کردن پایگاه هاى شیعى پرداختند.

ایشان در ادامه، پرداختن به مباحث تفسیر قرآن را از نیازهاى جامعه خواند و اظهار داشتند: هم اینک به مباحث قرائت، تجوید و آموزش قرآن بیشتر از تفسیر پرداخته مى شود که باید جبران گردد ولى تفسیر خود مقدمه عمل به قرآن است و از این نظر نیاز به نگاه ویژه اى دارد.

برچسب ها :
captcha