دیدار مقامات کلیسای جامع واشنگتن با معظم له

دیدار مقامات کلیسای جامع واشنگتن با معظم له


معظم له در این دیدار فرمودند: ما باید روى این مسئله تأکید کنیم که با افکار مادّیگرى و لیبرالسیم، صلح در دنیا غیر ممکن است؛ حتماً دنیا باید به سوى مذاهب الهى برود تا صلح امکان پذیر باشد.‌

حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى پس از استماع صحبتهاى اسقف کلیساى جامع واشنگتن و گزارشى که از عملکردهاى خود ارائه کردند، فرمودند: از این تفکر شما خوشوقت شدم، احساس صلح و دوستى شما همان احساس درونى ماست. ما سالیان درازى است با هم وطنان مسیحى همچون سایر هموطنان خود زندگى کرده ایم ولى متأسفانه کسانى هستند که از اختلاف میان ما سو مى برند.
معظم له با اشاره به آیاتى قرآن افزودند دو آیه در قرآن تکلیف همه ما را روشن مى کند نخست این که قرآن مى گوید: «صلح از همه چیز بهتر است» و نیز مى گوید: «اى کسانى که در دنیا به خدا ایمان دارید، همه وارد صلح شوید». بر اساس این آیات همه باید در راستاى صلح جهانى تلاش کنیم.

متأسفانه رسانه هاى جمعى دنیا که در دست گروه خاصى است سعى مى کنند چهره اى غیر واقعى از ما و شما در دنیا ترسیم مى کنند ولى ما با برقرارى ارتباط نزدیک با یکدیگر مى توانیم این توطئه را خنثى کنیم. اگر علماى اسلام فرصتى داشته باشد و بتوانند با علماى مذاهب دیگر و مسلمانان کشورهاى دیگر دیدارهایى داشته باشند مى توانند تحول عظیمى در ایجاد صلح جهانى بوجود آورند امیدوارم که با یک برنامه ریزى دقیق مطالعات مشترکى داشته باشیم به اهداف مشترکمان برسیم.

در ادامه دیدار معظم له فرمودند: ما باید روى این مسئله تأکید کنیم که با افکار مادّیگرى و لیبرالسیم، صلح در دنیا غیر ممکن است; حتماً دنیا باید به سوى مذاهب الهى برود تا صلح امکان پذیر باشد.
اگر با همین رفت و آمدها عقاید همدیگر را از نزدیک ببینیم آن وقت مى فهمیم که آن رسانه ها چقدر در مورد ما خلاف گوئى مى کنند و واقعیت چیزى غیر از آن است.
کسانى هستند که از وجود جنگ و اختلاف در دنیا سود مى برند; ولى ما از صلح و آرامش در دنیا آرامش مى گیریم و ما نباید اجازه بدهیم که آنها مسیر ما را عوض کنند، ما باید در این راه تلاش بیشترى کنیم.
معظم له افزودند: شما در تهران و شهرهاى دیگر ایران کلیساهاى زیادى مى بینید که سالیان درازى با آرامش مشغول برنامه هاى خودشان هستند و با آرامش در کنار ما زندگى مى کنند.
این دیدار در محیطى دوستانه با اهداء هدایایى پایان یافت.

برچسب ها :
captcha