نیروی انتظامی با تدبیر برخورد کند

نیروی انتظامی با تدبیر برخورد کند


نیروی انتظامی باید با تدبیر به گونه ای برخورد کند که نه متهم به خشونت شود و نه آزادی مطلق را در پی داشته باشد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم، ضمن تبریک انتصاب ایشان فرمودند: مسائل فرهنگی از مسائل مهم امنیت است.

ایشان با توجه به سرمایه گذاری دشمنان بر ایجاد معضلات اخلاقی و فرهنگی در شهر قم، هوشیاری مردم را در این گونه موارد مهم برشمرده و افزودند: دشمن تلاش دارد تا با نفوذ در مسائل فرهنگی، در کشور و به خصوص شهر قم ناامنی ایجاد کند که هوشیاری مردم سبب می شود، موفق نشوند.

معظم له افزودند: نیروی انتظامی باید با تدبیر به گونه ای برخورد کند که نه متهم به خشونت شود و نه آزادی مطلق را در پی داشته باشد.

ایشان مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عوامل اصلی در معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه دانسته و فرمودند: باید تا حد ممکن آسیب های اقتصادی کاهش یابد. متأسفانه مسئولان آنگونه که باید و شاید نتوانسته و یا نخواسته اند که مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه وجود اقوام و ملیت های مختلف در شهر قم را سبب تغییر بافت جمعیتی قم دانسته که باید توجه ویژه به آن داشت.

ایشان دسترسی آسان و گذرگاه مواد مخدر بودن را از دیگر معضلات شهر قم دانسته و بر ضرورت برنامه ریزی قوی تأکید کردند.

معظم له فعالیت فرهنگی و معنوی را از جمله وظایف نیروی انتظامی دانسته و افزودند: نیروی انتظامی علاوه بر دستگیری سارقان و قاتلان، در مسائل فرهنگی نیز باید تأثیرگذار باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان این دیدار افزودند: خدمت در شهر قم را به عنوان خدمت در مرکز جهان اسلام بدانید و از وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران و حوزۀ علمیه در پیشبرد کارهایتان کمک بگیرید.

captcha