خدمت به خانواده شهداء عبادت است

خدمت به خانواده شهداء عبادت است


ما مدیون این شهداء هستیم؛ شهداء و ایثارگران بودند که انقلاب را با جان و ایثارگری خود نگه داشتند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اهمیت رسیدگی به مسائل خانواده شهداء و ایثارگران تأکید نموده و فرمودند: ما مدیون این شهداء هستیم اگر این شهداء و رزمندگان و ایثارگران نبودند معلوم نیست مملکت در چه حالی بود. شهداء و ایثارگران بودند که انقلاب را با جان و ایثارگری خود نگه داشتند.

معظم له خدمت به خانواده شهداء را یک عبادت دانسته و فرمودند: خدمت به آنان منهای اینکه یک وظیفه قانونی است، یک عبادت الهی است. در واقع خدا به شما توفیقی داده که بتوانید این عبادت را انجام بدهید.

ایشان در ادامه افزودند: نکته ای که وجود دارد و شاید بعضی ها از آن غافلند این است که رسیدگی به خانواده‌های شهداء فقط احترام به شهدا نیست، بلکه به علاوه آن تشویقی برای رزمندگان نسبت به وظایفشان در آینده است.

معظم له در ادامه افزودند: رزمندگان اگر ببینند نسبت به شهداء و خانواده آنان اهمیتی نمی دهند ممکن است خدای نکرده موجب دلسردیشان شود. وقتی دیدند که خانواده شهید محترم است می گویند «بنابراین اگر فردا هم رزمندگانی برای کشور لازم باشد ما می رویم»، این نکته را باید توجه داشت.

ایشان در پایان فرمودند: من برای شما دعا می کنم که در کارتان موفق باشید و توشه یوم المعاد خودتان را در این پستی که هستید فراهم کنید.

captcha