معیشت مردم را در اولویت قرار دهید

معیشت مردم را در اولویت قرار دهید


سرمایه اصلی یک کشور جوانان هستند و تخریب آن آسان است و دشمن هم برای تخریب نسل جوان برنامه ریزی دارد که برای مقابله به پادزهر نیاز داریم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار استاندار فارس و شهردار شیراز با اشاره به وجود مفاخر و بزرگان استان فارس از جمله علما، مورخین، نویسندگان و شعرا، این امر را سبب تمایز با دیگر استان ها دانست و افزودند: تعداد بالای بزرگان استان فارس نشان می دهد که این محل استعداد بالایی دارد.

ایشان افزودند: بنده بارها گفته ام اگر در حال حاضر بزرگان فارس کم هستند به این دلیل نیست که استعدادها، نبوغ ها و ظرفیت ها برچیده شده است، بلکه همان استعدادها در این آب و خاک هستند اما نیاز است پرورش داده شوند.

ایشان بر لزوم عمران باطنی در کنار عمران ظاهری تأکید نموده و افزودند: کارهای عمرانی به تنهایی کافی نیست؛ باید برنامه های تربیتی هم باشد و استاندار و شهردار نیز در این زمینه باید تلاش خود را به کار گیرند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر تنظیم برنامه های فرهنگی برای نسل جوان فرمودند: سرمایه اصلی یک کشور جوانان هستند و تخریب آن آسان است و دشمن هم برای تخریب نسل جوان برنامه ریزی دارد که برای مقابله به پادزهر نیاز داریم؛ باید گروهی مطالعه کنند که دشمن از کجا نفوذ می کند تا در مقابل آن برنامه‌ریزی شده و راه نفوذش بسته شود.

معظم له با تأکید بر به کارگیری تمام توان در برنامه ریزی فرهنگی افزودند: تاریخ نشان می دهد که افراد فاسد و مفسد می توانند در جامعه نفوذ کنند؛ تاریخچه بهایی گری در شیراز یک نمونه روشن است؛ علی محمد باب آمد و با هیاهویی که راه انداخت افرادی را از اطراف جذب برنامه خود نمود. بعضی هم ادعای مهدویت، نبوت و امثال این ها کردند بنابراین باید مراقب این ها باشیم.

ایشان با تأکید بر اهمیت معیشت مردم از استاندار فارس خواستند که معیشت مردم را در اولویت قرار دهد.

در ابتدای این دیدار نیز استاندار فارس گزارشی از عملکرد و مسائل مربوط به استان را خدمت معظم له ارائه نمودند.

captcha