همدلی قوای سه گانه فرصتی طلایی برای مسؤولان کشور در جهت حل مشکلات است

همدلی قوای سه گانه فرصتی طلایی برای مسؤولان کشور در جهت حل مشکلات است


با توجه به همدلی قوا، مردم منتظر تغییر و لمس نتایج آن هستند و باید مسؤولان در قوای سه گانه از این فرصت به بهترین فرصت شکل ممکن بهره بگیرند و مشکلات را مرتفع کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گزارش ارائه شده از سوی ایشان را امید بخش خواندند و بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید کردند.

معظم له با اشاره به تفاوت وظایف و ماموریت های مجلس در غرب و نظام اسلامی، اظهار داشتند: کار مجلس در غرب تنها رسیدگی و حل امور مادی مردم است ولی در حکومت اسلامی هم امور مادی هم امور معنوی است، ازاین رو مجلس شورای اسلامی در قبال موضوعاتی همچون امور فرهنگی، مساجد، حسینیه ها، کتابها و کتابخانه ها مسؤولیت دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه به آسیب شناسی مشکلات اقتصادی کشور پرداخته و رانت خواری، قاچاق و بی انصافی برخی تجار و کسبه را عامل اصلی مشکلات برشمرده و تاکید کردند: باید در پرداختن به این مسائل به جای رسیدگی به معلول سراغ علل رفت.

ایشان در همین زمینه به وظیفه مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذار و ناظر اشاره کرده و فرمودند: باید در این خصوص کارگروهی تشکیل شود، راهکارها را بررسی کنند تا مردم دچار مشکل نشوند، باید جلوی نوسانات قیمت و بی انصافی ها گرفته شود.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم دولت، مجلس و قوه قضاییه برای مبارزه با مشکلات و مقابله با رانت خواری و قاچاق و تخلفات کلان، فرصت پیش آمده را مغتنم خوانده و تاکید کردند: مقابله با برخی تخلفات بزرگ شجاعت و قدرت می خواهد، واقعا برای ما و مردم زجر آور است که ببینیم سالها دولت ارز 4200 تومانی در اختیار برخی قرار می دهد تا مایحتاج اولیه مردم تامین شود اما همان کالا با قیمت ارز بالای بیست هزار تومان در بازار به فروش می رسد، مطمئن باشید یک گروه منسجمی پشت این کارها هستند.

ایشان در ادامه افزودند: الان با توجه به همدلی قوا، مردم منتظر تغییر و لمس نتایج آن هستند و باید مسؤولان در قوای سه گانه از این فرصت به بهترین فرصت شکل ممکن بهره بگیرند و مشکلات را مرتفع کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش پایانی فرمایشات خود ضمن دعا برای توفیق مسؤولان در حل مشکلات و خدمت به مردم، اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته را به آنان توصیه فرمودند.

 

captcha