توصیه های مهم حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به شهردار تهران

توصیه های مهم حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به شهردار تهران


تا جایی که می توانید در شهرداری و مراکز تابعه گره از مشکلات مردم بگشایید و آنها را درگیر بروکراسی ها و پیچ و خم های اداری نکنند، طبق قرائن و شواهد مردم نسبت به سالیان قبل حضور گسترده تری داشتند؛ در چنین شرایطی باید دستگاه ها و مسؤولان بیش از پیش در جهت حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی مردم بکاهند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار شهردار تهران و معاونان محترم، با تاکید بر این که وظیفه شهرداری ها تنها نظافت و جمع آوری زباله نیست، گفتند: شهرداری علاوه بر این وظیفه، باید به روح شهر و مسائل دینی و فرهنگی نیز بپردازد؛ چراکه این دو تاثیر متقابل دارد.

ایشان با تاکید بر این که مسائل فرهنگی باید در متن برنامه ها و فعالیت های شهرداری باشد، تصریح کردند: برخی از مناطق تهران مسجد به اندازه کافی ندارد، در این خصوص شهرداری تهران باید فکری بکند.

معظم له احداث کتابخانه های عمومی و کتابخانه های کوچک در مساجد را امری لازم دانستند و افزودند: متاسفانه گرانی کاغذ باعث شده که مردم نتوانند کتاب بخرند؛ در چنین شرایطی احداث و تجهیز کتابخانه ها می تواند قدری این خلاء را جبران کند.

ایشان توجه مسؤولان شهرداری تهران را به ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر جلب کردند و گفتند: بی توجهی به مناطق حاشیه ای شهر آسیب ها و ناهنجاری های زیادی را به همراه دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواستار اهتمام به انجام فعالیت های فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر شدند و غفلت از این موضوع را دارای پیامدهای ناگوار ارزیابی کردند.

ایشان فرهنگ سازی در خصوص مسائل دینی و اخلاقی با روش های غیر مستقیم و جذاب را به شهردار تهران توصیه کردند.

معظم له در ادامه بر لزوم حل مشکلات مردم تاکید کردند و گفتند: تا جایی که می توانید در شهرداری و مراکز تابعه گره از مشکلات مردم بگشایید و آنها را درگیر بروکراسی ها و پیچ و خم های اداری نکنند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفتند: طبق قرائن و شواهد مردم نسبت به سالیان قبل حضور گسترده تری داشتند؛ در چنین شرایطی باید دستگاه ها و مسؤولان بیش از پیش در جهت حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی مردم بکاهند.

جهت مشاهده فیلم مربوطه کلیک کنید

captcha