مصاحبه آیت الله اعرافی دبیر علمی همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری

مصاحبه آیت الله اعرافی دبیر علمی همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری


نیازمند شکل گیری مردم سالاری دینی در جوامع اسلامی هستیم‌

دبیر علمی همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری گفت: حرکت به سمت مردم سالاری دینی، بسیاری از مشکلات امروز دنیای اسلام را کاهش می دهد.

به گزارش ستاد خبری همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز، آیت الله علیرضا اعرافی در سخنانی در این همایش اظهار کرد: مبارزه با ریشه های خارجی ظهور جریان های تکفیری یکی از مهمترین ارکان مبارزه با افراطی گری است.

وی با بیان اینکه به سمت مردم سالاری های دینی، بسیاری از مشکلات امروز دنیای اسلام را کاهش می دهد، افزود: تاکید بر مشترکات مسلمانان و پایه ریزی یک فکر مشترک در دنیای اسلام از جمله ظرفیت های موجود هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

دبیر علمی همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز با بیان اینکه نباید از نقش اساسی نخبگان، علما و بزرگان دینی در دنیای اسلام غافل شد گفت: تولید آثار، برگزاری کنگره های این چنینی و نگارش کتاب های وحدت آفرین از جمله راهکارهای برون رفت از مشکلات به شمار می روند.

وی ادامه داد: همایش خطر جریان های تکفیری حرکت و پیامی نو از سوی مرجعیت شیعه و از قم به جهان اسلام است که می تواند موجب وحدت بیشتر میان مسلمانان شود.

برچسب ها :
captcha