جهان اسلام یکی از بحرانی ترین شرایط طول تاریخ را پشت سر می گذارد

جهان اسلام یکی از بحرانی ترین شرایط طول تاریخ را پشت سر می گذارد


شرایط امروز یکی از بحرانی ترین شرایط تاریخ اسلام در طول 1400 سال است، دشمنان در تمام کشورهای اسلامی آتش جنگ میان برادران مسلمان ایجاد کرده اند و همه روز خون های زیادی از مسلمانان به دست افرادی ظاهرا مسلمان بر زمین ریخته می شود‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری در مدرسه امام امیرالمؤمنین(علیه السلام) با تقدیر از فعالیت های ارزنده دست اندرکاران و عوامل برگزاری این کنگره، فرمودند: امید می رود این کنگره که پاییز امسال در شهر مقدس قم برگزار می شود آثار و برکات مهمی برای جهان اسلام داشته باشد.

 ایشان با بیان این که مقامات عالیرتبه نظام نیز علاقه جدی به تشکیل و برگزاری این کنگره دارند، فرمودند: از سوی مقامات برجسته به نهادها و ارگان های مختلف سفارش شده تا با این کنگره همکاری لازم را داشته باشند.

 معظم له با اشاره به شرایط ناگوار امروز جهان اسلام، گفت: شرایط امروز یکی از بحرانی ترین شرایط تاریخ اسلام در طول 1400 سال است، دشمنان در تمام کشورهای اسلامی آتش جنگ میان برادران مسلمان ایجاد کرده اند و همه روز خون های زیادی از مسلمانان به دست افرادی ظاهرا مسلمان بر زمین ریخته می شود.

 معظم له افزودند: در سوریه و عراق غوغایی بپا است، مسلمانان جان، مال و ناموس یکدیگر را برباد می دهند، علت و سرچشمه این مساله نیز جهل، هواپرستی و تحریکات دشمنان اسلام است.

 ایشان یادآورشدند: کار به جایی رسیده که در کشور اسلامی عراق، کردها از پشت به ملت و کشورشان خنجر می زنند، کاری که اینها به دنبالش هستند به گفته نویسنده معروف مصری باز کردن درهای جهنم به روی ملت شان است.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مسؤولان کردستان عراق یادآورشدند: شما کشور کوچکی تشکیل دهید یقینا همیشه باید مطیع آمریکا و اسرائیل باشید، اما اگر عراق یکپارچه، متحد و با صلابت باشد می تواند روی پای خود بایستد همان گونه که جمهوری اسلامی این گونه بوده است.

 ایشان بیان کردند: من تعجب می کنم چرا گروهی به توطئه دشمنان توجه ندارند و دم از تجزیه می زنند.

 معظم له به ادعای خلیفگی سرکرده گروهک تروریستی داعش نیز واکنش نشان داد و فرمودند: کسی خواب نما شده و خود را خلیفه المسلمین خوانده و نقشه کشیده که همه کشورها را می خواهد زیر سیطره داشته باشد؛ چه کسی شما را تعیین کرده که این ادعاهای واهی، بی اساس و بی مدرک را مطرح می کنید؟

 ایشان با تاکید بر این که ابراز مهم برای آتش افروزی در جهان اسلام تکفیری ها هستند، تصریح کردند: اینها در سوریه و عراق آتش بپا کردند و این همه کشتار و جنگ کردند، اینها هستند که در کشورهای دیگر از جمله پاکستان و افغانستان آتش افروزی می کنند.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که خطرات و ضررهای تکفیر یکی و دوتا نیست، اظهار داشتند: مشکل مهم این است که دشمنان ما در رسانه های خود می گویند ماهیت مسلمانان همین خشونت هاست.

 ایشان با بیان این که تکفیری ها ضربه بزرگی به اسلام، مسلمین و جهان بشریت وارد کرده اند، فرمودند: اینها تنها به عقاید اسلامی ضربه نزده اند، بلکه ضربه به فروع اسلام هم زده اند، بدترین نوع فحشا که زبان از بیان آن شرم دارد را به نام جهاد نکاح تبلیغ می کنند و حتما روزی دیگر سراغ مساله ای دیگر هم خواهند رفت.

 معظّم له با بیان این که کنگره خطر جریان های تکفیری به دنبال اجماع علمای اسلام، بیدار کردن ملت ها و منزوی کردن جریان های تکفیری است، فرمودند: اگر علمای اسلام اجماع کنند و اخبار آن منتشر شود عده ای از مردم فریب نمی خورد و تحت تاثیر افکار و اندیشه های آنها قرار نمی گیرند.

 ایشان بیان کردند: آن کسی که به زعم و خیال خود می گوید من خلیفه مسلمین هستم، اگر علمای اسلام بگویند اینها از اسلام منحرف هستند سبب می شود این گونه هواخواهی ها کم شود.

 ایشان تصریح کردند: ثمره دیگری که این کنگره دارد این است که به دنیا می گوید اسلام دین محبت، رحمت و برادری و صلح و امنیت است و جریان های تکفیری از دین و آموزه های آن بیگانه اند.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی برداشت تکفیری ها از دین را نادرست و ناصواب ارزیابی و عنوان کردند: شما حق ندارید معیار کفر و اسلام را به نظر قاصرتان تعیین کرده و بر همه تحمیل کنید.

 ایشان تاکید کردند: چرا باید همه تابع شما باشند؟ شما استنباطی غلط و بسیار احمقانه از کفر و ایمان دارید و می خواهید این استنباط نادرست را به همه تحمیل کنید و سر همه مخالفان را اعم از شیعه و سنی از تن جدا کنید.

 معظم له با ابراز تاسف از این که استکبار جهانی در ساحل امن و امان است و مسلمانان درگیر جنگ داخلی شده اند، یادآورشدند: متاسفانه پول های برخی کشورهای اسلامی در اختیار تروریست های قرار می گیرد، آیا نباید علمای اسلام بپا خیزند، هشدار بدهند.

رییس کنگره خطر جریان های تکفیری با تاکید بر این که حامیان بین المللی و منطقه ای تروریست ها و جریان های تکفیری باید شرمنده شوند، ابراز داشتند: ما افراد را دعوت به کار غیر منطقی نمی کنیم، برون رفت از این خطر از طریق برنامه های منطقی و عاقلانه و حساب شده ممکن است، این راهی است که ما انتخاب کرده ایم، امیدواریم بتوانیم در این مسیر فعالیت های خوبی داشته باشیم.

برچسب ها :
captcha