ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم از برکات انقلاب اسلامی است

ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم از برکات انقلاب اسلامی است


باید زندگی، رفتار و کردار خود را قرآنی و بر مبنای آموزه های دینی منطبق کنیم، اگر قرآن را تلاوت کنیم و بخوانیم اما مطابق آموزه های آن عمل نکنیم فایده ای ندارد.‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(دام ظلّه) در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و کارکنان حافظ قرآن ناجای قم، با استناد به آیاتی از قرآن کریم و با بیان این که قرآن به نور و وسیله شفا تشبیه شده است، تاکید کردند: قرآن تنها برای تلاوت و خواندن نیست، هرچند این امور شایسته و مطلوب است اما هدف نهایی نیست.  
ایشان با تاکید بر این که باید زندگی، رفتار و کردار خود را قرآنی و بر مبنای آموزه های دینی منطبق کنیم، تصریح کردند: اگر قرآن را تلاوت کنیم و بخوانیم اما مطابق آموزه های آن عمل نکنیم فایده ای ندارد.
 معظم له یکی از برکات نظام اسلامی را وارد کردن قرآن در عرصه ها و شؤون مختلف زندگانی دانست و تصریح کردند: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این گونه نبود که در نیروهای انتظامی و نهادهای مشابه قرآن ظهور و بروز داشته باشد؛ اما امروز در نیروی انتظامی که ماهیت آن برقراری نظم و امنیت است، حافظان قرآن فراوانی حضور دارند و این بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دام ظلّه) ابراز داشتند: جمهوری اسلامی برکات بسیاری داشته است که بسیاری از آن غافلند، یکی از این برکات ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم است.
 معظم له با تاکید بر این که فعالیت و کار قرآنی سبب برکات متعدد در زندگی انسان می شود، تصریح کردند: سعی کنید به موازارت حفظ و تلاوت قرآن، در محتوای آن بیندیشید و به محتوای آن عمل کنید و مطمئن باشید برای شما اسباب خیر و برکت خواهد بود.
خداوند همه را در سایه قرآن موفق و سعادتمند دارد.

برچسب ها :
captcha