امنیت بستر تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است

امنیت بستر تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است


تا امنیت وجود نداشته باشد، هیچ کاری نمی توان انجام داد، در حقیقت امنیت بستر تمام فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار فرماندهان انتظامی سراسر کشور شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، با تسلیت ایام عزاداری ماه صفر، تصریح کردند: امیدواریم در پرتو عنایات ائمه اهل بیت(علیهم السلام) بتوانیم وظایف سنگینی که عهده دار هستیم را به خوبی انجام دهیم.
 ایشان امنیت را مهم ترین مساله در جوامع بشری دانسته و تصریح کردند: تا امنیت وجود نداشته باشد، هیچ کاری نمی توان انجام داد، در حقیقت امنیت بستر تمام فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که نیروی انتظامی یکی از مهم ترین تامین کننده امنیت در جامعه به شمار می رود، تاکید کردند: خدمتی که نیروی انتظامی به جامعه ارائه می کند در زمره ارزنده ترین خدمات است.
 ایشان با بیان این که مردم عموما نسبت به نیروی انتظامی نظر مثبتی دارند چراکه می بینند آنها شبانه روز در حال تلاش هستند، یادآورشدند: کار دست اندرکاران نیروی انتظامی مصداق ایثار و فداکاری به شمار می آید و این مساله برای مردم محسوس است و در نظر خداوند نیز ماجور هستند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تامین امنیت مردم را نوعی عبادت دانسته و تصریح کردند: اگر امنیت وجود نداشته باشد هیچ کاری را نمی توان در عرصه های مختلف انجام داد و امیدواریم خداوند این فعالیت را ذخیره یوم المعادتان قرار دهد.
 ایشان برگزاری دوره های آموزشی بصیرت نیروهای نظامی و انتظامی در شهر مقدس قم را ابتکاری مهم دانسته و تصریح کردند: زندگی بشر همواره در حال تغییر و تحول است و اگر ما بخواهیم با معلومات امروز زندگی فردا را برنامه ریزی کنیم موفق نخواهیم شد؛ از این رو ارائه آموزش های نوین و جدید به دست اندرکاران نیروی انتظامی ضروری است.
 معظم له بیان داشتند: ارائه مطالب اخلاقی و معنوی در این دوره ها به شاغلان در نیروی انتظامی نیز اقدامی شایسته تقدیر است که به نوعی از آموزش های تخصصی مهم تر است.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که تقویت بنیه های اخلاقی سبب می شود که انسان بهتر به وظایف خود عمل کند، تاکید کردند: این گونه برنامه ها سبب امیدواری بیش از پیش دست اندرکاران نیروی انتظامی به ادامه کار می شود.
 ایشان با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی، آنها را به صبر، شکیبایی و مدارا در برابر ناملایمات توصیه کرده و فرمودند: سعی کنید با مردم مدار کنید و خوشبختانه شما این گونه هستید، اما باید این روحیه را بیش از پیش در خود تقویت کنید.
 معظم له با اشاره به حدیثی، مرافقت را زینت و خشونت را عامل زشتی اعمال توصیف و تصریح کردند: خدمات نیروی انتظامی تنها خدمت به کشور نیست، بلکه خدمت به اسلام است و شما با برخورد خوب مبلغ اسلام، آموزه های دین و نظام جمهوری هستید.
 ایشان در پایان با قدردانی از تلاش های ارزنده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، برای تداوم موفقیت های آنان دعا کردند.

برچسب ها : نماز مسافرت شکار
captcha