معظم له نماینده سازمان صلیب سرخ جهانی را به حضور پذیرفت

معظم له نماینده سازمان صلیب سرخ جهانی را به حضور پذیرفت


آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم چهارشنبه در دیدار نماینده سازمان صلیب سرخ جهانی، بر استفاده از آموزه‌های اسلامی در فعالیت‌های دوستانه این سازمان در جهان تأکید کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیروز در این دیدار با اشاره به اقدامات انسانی سازمان صلیب سرخ جهانی اظهار داشتند: مسئولین این سازمان باید در برنامه‌های انسانی خود از ریشه‌های مذهبی کمک بگیرند، وجدان‌های انسانی حکم می‌کند کاری انجام شود ولی ریشه‌های مذهبی عمق بیشتری به این مسائل می‌دهد. بر همین اساس می‌بایست بر روی اعتقادات مذهبی در کارها تکیه کنیم.

ایشان با بیان اینکه در آموزه‌های قرآنی و اسلامی دستورات بسیار متعالی وجود دارد تصریح کردند: می‌توان از دستورات اسلامی برای آزاد ساختن زندانیان کمک گرفت. در کشور ایران جمعیتی وجود دارد که برای آزادی زندانیان و بر اساس باورهای اسلامی و از عموم مردم تشکیل شده ‌است.

معظم له در ادامه، اقدامات تروریستی عده‌ای را که با ظاهر اسلامی در صدد هستند به عملکرد خود مشروعیت دهند محکوم و عنوان کردند: برخی افراد تندرو امروزه پیدا شده‌اند که عامل ترورها هستند و بر خود نام اسلام نهاده‌اند. ما از آنها متنفر هستیم. آنها هیچ ارتباطی با ما ندارند. بیش از آن چیزی که دیگران آنها را محکوم می‌کنند، ما آنها را محکوم می کنیم.

ایشان افزودند: این گروه افرادی خودسر و بیگانه به اسلام، هستند هر چند نام اسلام را بر خود نهاده‌ باشند.

برچسب ها :
captcha