روحانیون کاروان ها آموزش دیده و توانا باشند

روحانیون کاروان ها آموزش دیده و توانا باشند


روحانیون کاروان ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانسته و فرمودند: حج سفر بسیار پربرکتی است اما متاسفانه سال به سال مشکل تر می شود، که لازم است با تدبیر، آن را برطرف کرد.

معظم له یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرده و فرمودند: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می شود که باید به  آن توجه نمود.

ایشان با تأکید بر کاهش هزینه های حج فرمودند: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده تا کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فلسفۀ حضور بعثه های مراجع در حج را خدمت رسانی به حجاج دانسته و فرمودند: چنانچه بعثه های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل یابد.

ایشان با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان ها فرمودند: روحانیون کاروان ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نمایندۀ ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج 1403 ارائه کردند.

جهت مشاهده گزارش تصویری دیدار کلیک کنید 

captcha