دیدار رییس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با معظم له

دیدار رییس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با معظم له


آیت الله العمظی مکارم شیرازی در دیدار رییس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم فرمودند: باید تدبیرها اندیشیده شود که وجود دانشجویان دختر غیر بومی به یک آسیب تبدیل نشود.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار بیان داشتند: اصل تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی کار بسیار خوب و مهمی است که توانست برای کسانی که در پشت کنکور دانشگاه‌های دولتی مانده بودند این امکان را فراهم آورد تا بتوانند در دانشگاه‌ها تحصیل نمایند.

ایشان تصریح کردند: گسترش دانشگاه آزاد اسلامی دلیل بر فعالیت بنیانگذاران و همکاران آنهاست، اما در کنار این گستردگی مسائلی نادیده انگاشته شده است. باید تدبیری اندیشیده شود تا وجود دانشجویان دختر غیر بومی به یک آسیب اجتماعی تبدیل نشود. به فعالیت‌ بیشتری در طرح بومی سازی نیازمندیم. البته در شهر مقدس قم این مسأله باید پیگیری شود تا چهره این شهر به هم نریزد.

ایشان افزودند: متأسفانه در کشور ما اهمیت ندادن به کیفیت یک فرهنگ شده است و مشکلات فراموش می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی همان گونه که به مسأله کمیت می‌اندیشد و در حال گسترش است، باید کیفیت فضای آموزشی خود را بالا ببرد تا دچار این مشکلات نشود.

معظم له با اشاره به مشکل بالا بودن شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشتند: کسانی‌ هستند که تنها به دلیل شهریه بالای دانشگاه نمی‌توانند به تحصیل بپردازند. باید وام‌های دانشجویی به گونه‌ای باشد تا همه کسانی که در دانشگاه آزاد قبول می‌شوند بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند. سرمایه هر دانشگاه وجود دانشجویان با استعداد آن است که گاه همین سرمایه‌ها به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز می‌مانند.

ایشان تصریح کردند: دانشجویان نباید از بافت جامعه جدا شوند و باید بیشتر به سمت و سوی معنویت گرایش پیدا کنند.

در پایان این دیدار حجت الاسلام محمد حسین ایران‌دوست، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گزارش طرح بومی سازی دانشجویان دختر و نیز عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم را ارائه کرد.

برچسب ها :
captcha