دیدار معظم له با گروهی از اعضای تفحص سیره شهدا

دیدار معظم له با گروهی از اعضای تفحص سیره شهدا


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار گروهی از اعضای گروه تفحص سیره شهدا، زنده نگه داشتن نام شهیدان و اشاعه فرهنگ شهادت و ایثارگری را نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات مستمر دانستند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار روحانیون راوی فرهنگ و سیره شهدا را فرهنگ سازان شهادت و ایثار و امید معرفی کردند و گفتند: پیامبر اسلام ـ ص ـ می‌فرماید: امید مایه رحمت برای امت من است. اگر امید نبود مادری به کودکش شیر نمی‌داد و هیچ باغبانی درختی نمی‌کاشت. این به آن مفهوم است که امید عامل حرکت در جامعه انسانیت است. امید انسان را با نشاط می‌کند. در جنگ آن جمعیتی که سلاح و جمعیت بیشتری دارد پیروز نمی‌شود بلکه آن جمعیتی که امید و ایمان قوی‌تر دارد پیروز می‌شود.

ایشان انتظار ظهور حضرت حجت ـ عج ـ را یکی از سرمایه‌های عظیم مذهب شیعه دانستند و فرمودند: ما منتظر عدل جهانی و حکومت جهانی و چراغ پر فروغی هستیم که تاریکی‌های ظلم را از بین ببرد، بنابراین ما در محیط‌های فاسد هضم نمی‌شویم. اگر ما این امید را نداشتیم در تهاجم فرهنگی دشمن هضم می‌شدیم. ما باید فرهنگ امید و انتظار را زنده نگه داریم چون ما را در برابر فساد بیمه می‌کند.

معظم له با اشاره به حضور میلیونی ملت ایران در مسجد مقدس جمکران که بیش از هشتاد درصد آن را جوانان تشکیل می‌دادند تأکید کردند: عشق و امید جوانان به امام عصر ـ عج ـ و جاذبه کانون مسجد مقدس جمکران همه را دور خود جمع کرده است باید مواظب باشیم تا این امید را از ما نگیرند. دشمنان با شبهه افکنی به دنبال نا امید کردن جوانان هستند.

ایشان وجود پر برکت شهدا را در یک مقطع زمانی از تاریخ موجب بیمه شدن نظام در برابر کفر عنوان کردند و خاطر نشان ساختند: اگر ما آن فرهنگ شهدا را که در یک زمان به وجود آمده بود زنده نگه نداریم، فرهنگ آنها فراموش خواهد شد. اگر شاهد هستیم که فرهنگ عاشورا خاموش نمی‌شود به این علت است که هر ساله پر شورتر از سال گذشته آن مراسم را برگزار می‌کنیم. راهیان نور هم همه ساله باید به جبهه‌ها بروند و خاطرات شهدا را زنده نگه دارند، و این خدمتی بزرگ است. زنده نگه داشتن نام، اندیشه و فرهنگ شهدا در پرتو یک فعالیت و فرهنگ سازی مستمر امکان‌پذیر است.

برچسب ها :
captcha