دیدار معظم له با وزیر بهداشت

دیدار معظم له با وزیر بهداشت


آیت الله العظمی مکارم شیرازی پنج شنبه در دیدار دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بحث درمان را یکی از راه‌های عمل به شعار «نفت در سفره مردم» عنوان کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در این دیدار مسأله دارو و درمان را با زندگی همه انسان‌ها در ارتباط دانستند و فرمودند: دارو و درمان با زندگی همه افراد جامعه مرتبط است و آثار آن ملموس می‌باشد. از این رو به عنوان یک کار خیر و الهی در بین همه مردم شناخته شده است.

ایشان با اشاره به وجود مشکلات فراوان در امر دسترسی آسان همه اقشار جامعه به دارو گفتند: درباره بسیاری از کالاها، دولت در اختصاص یارانه شک و تردید می‌کند و تنها جایی که دولت نباید تردید کند اختصاص یارانه به دارو و درمان اقشار مستضعف است. وسواس‌های موجود نباید در این بخش راه پیدا کند.

معظم له اختصاص بودجه دولت به امر درمان را یکی از بهترین راه‌هایی دانستند که خدمت رسانی برای ملت آشکار می‌شود و افزودند: یکی از راه‌های عمل به شعار «نفت در سفره‌های مردم» تقویت بخش دارو و درمان است.

ایشان مطالبه پول توسط جراحان جدای از بیمه، کیفیت داروها و به وجود آمدن بازار سیاه دارو را از دیگر معضلات بخش درمان کشور ارزیابی و خاطر نشان کردند: در گذشته مواد اولیه داروهایی که وارد می‌شد با کیفیت بسیار پایین در اختیار بیماران قرار می‌گرفت و بر همین اساس پزشکان داروهای خارجی تجویز می‌کردند. نباید کاری صورت گیرد که مردم به داروهای خارجی تمایل پیدا کنند.

معظم له کشور ایران را از نظر ثروت مالی و منابع انسانی بسیار غنی و با استعداد برشمردند و تأکید کردند: اگر کمبود و ضعفی وجود داشته باشد، ضعف در مدیریت است و اگر مدیریت آمیخته به اخلاق و مبانی اسلامی داشته باشیم بسیاری از مشکلاتمان حل شدنی است.

برچسب ها :
captcha