دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه های شیراز با معظم له

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه های شیراز با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار گروهی از دانشجویان شیراز با اشاره به تأثیرات دعا و زیارت از قبور مطهر ائمه اطهار ـ ع ـ زیارت نامه را یک کلاس تربیتی عنوان کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به فلسفه زیارت فرمودند: اگر به محتوای زیارتنامه‌ها دقت شود معلوم می‌شود زیارت و زیارتنامه یک کلاس تربیتی برای انسان‌ها است. وقتی انسان به زیارت می‌رود به یاد فضایل، خدمات و صفات برجسته بزرگان می‌افتد، این باعث می‌شود فرد خود را به آنها نزدیک کند و گامی در مسیر آنها بردارد.

ایشان شفاعت ائمه اطهار ـ ع ـ را یکی از انگیزه‌های مهم زیارت ارزیابی کرده و فرمودند: بدون اینکه کاری کنیم که موجبات رضایت ائمه اطهار ـ ع ـ را بدست آوریم، انتظار شفاعت ائمه معصومین ـ ع ـ انتظار مطلوبی نیست.

معظم له تغییر در روحیه و قلب مؤمن را نتیجه تأثیر گذاری دعا و زیارت و عنایت خدای متعال برشمردند و اضافه کردند: وقتی شخصی از زیارت برمی‌گردد اگر به درون خود نگاه کند و ببیند یک آدم تازه‌ای شده است معلوم می‌شود زیارت مقبول بوده است. ولی اگر به همان صورت نخست بازگشت، بداند تنها زحمتی را متحمل شده است. عبادت درس تربیت، کلاس انسان‌سازی و وسیله تکامل انسان‌ها است.

ایشان در ادامه به جوانان توصیه کردند: هنگام زیارت پس از به جا آوردن آداب، جوانان در گوشه‌ای از حرم مطهر ائمه ـ ع ـ بنشینید و گذشته خود را مورد بررسی قرار دهند. و نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنند. و تا جوان هستند و فرصت دارند اشتباهات و گذشته‌ها را جبران کنند. زیرا آنچه باعث حیات دل‌ها می‌شود تفکر و اندیشیدن است.

برچسب ها :
captcha