دیدار معظم له با رئیس سازمان بازرسی کل کشور

دیدار معظم له با رئیس سازمان بازرسی کل کشور


آیت الله العظمی مکارم شیرازی نظارت را در تربیت و پیشرفت جامعه بسیار مهم و تأثیر‌گذار دانستند و فرمودند: با حضور خدا که از ما به خودمان نزدیک‌تر است، نیازی به نظارت نیست ولی خدای متعال به دلیل مسایل تربیتی در جامعه نظارت را قرار داده است.‌

ایشان پیش‌گیری را از درمان بسیار راحت‌تر عنوان کردند و افزودند: عکس‌العمل، هزینه و ضایعات پیش‌گیری کمتر از درمان است. پس از وقوع یک تخلف، برای مجازات متخلف هزینه زیادی باید پرداخت شود. زیرا متخلفان حامیانی دارند و عکس‌العمل نشان می‌دهند. ولی اگر به موقع جلوگیری شود هیچ‌کدام از این ضایعات به وقوع نمی‌پیوندد.

معظم له با انتقاد از تخلفات گسترده‌ای که در اجتماع و برخی دستگاه‌‌ها وجود دارد، تقویت سازمان بازرسی کل کشور را خواستار شدند و اضافه کردند: مردم از چند مطلب رنج می‌برند، یکی مسئلة اخلاقی است. گاهی این مشکل در خیابان‌هاست و گاهی هم در نهاد‌ها و مؤسسات دیده می‌شود.

به عنوان مثال در نمایشگاه کتاب عکس‌هایی را دیدیم که بسیار زننده بود و یا مراکزی است که آشکارا مواد مخدر توزیع می‌کنند. اینها باعث نگرانی است. مردم معترضند و می‌گویند ما شهید داده‌ایم.
ایشان فعالیتی اقتصادی به نام گلدکوییست را که در سال‌های اخیر در ایران مرسوم شده است، کلاه‌برداری آشکار در کشور عنوان کردند و ادامه دادند: این اقدام یک کلاه‌برداری مرموز و وحشتناک می‌باشد و فراگیر شده است. حتی مذهبی‌ها هم آلوده شده‌اند و می‌گویند برای جوانان کار پیدا شده است. اگر زودتر به اینها رسیدگی شده بود، کار به اینجا نمی‌رسید.

برچسب ها :
captcha