رسانه ها فرهنگ صرفه جویى را به مردم آموزش دهند

رسانه ها فرهنگ صرفه جویى را به مردم آموزش دهند


باید فرهنگ صرفه جویى را رسانه ها به مردم واقعاً تعلیم دهند و از خودشان در ادارات و رسانه ها آغاز کنند تا إن شاءالله در مردم هم اثرگذار باشد.‌

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در درس خارج فقه خود با اشاره به آیات و روایات مبنى بر صرفه جویى و جلوگیرى از اسراف در مصرف فرمودند: باید فرهنگ صرفه جویى را رسانه ها به مردم واقعاً تعلیم دهند و از خودشان در ادارات و رسانه ها آغاز کنند تا إن شاءالله در مردم هم اثرگذار باشد.

ایشان با اشاره به اینکه سال جارى، خشکسالى فراوانى کشور را فرا گرفته، خاطرنشان ساختند: مردم باید در سال جارى بسیارى از هزینه ها را کاهش دهند و اگر مردم صرفه جویى کنند بسیارى از مشکلات برطرف خواهد شد.

معظم له تصریح کردند: اگر مردم ده درصد از مصرفشان را کاهش دهند، بسیارى از مشکلات برطرف و بیماران و کارخانه ها دچار مشکل نخواهند شد.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با بیان اینکه گرانى بسیار زیاد شده است و دولت باید در این زمینه گام هاى مؤثرى را بردارد، یادآور شدند: مردم با کاهش برخى هزینه هاى غیر ضرورى و همچنین مصارف خانگى که نیاز زیادى به آن نیست، مى توانند در کاهش گرانى دولت را یارى دهند، زیرا وقتى مصرف کاهش یابد، قیمت ها نیز کاهش مى یابد.

برچسب ها :
captcha