حضور امام معصوم علیه السلام مایه‌ی حیات معنوی جامعه است

حضور امام معصوم علیه السلام مایه‌ی حیات معنوی جامعه است


همچنان که آب، مایه‌ی حیات مادّی و زندگی تمامی موجودات است، حضور امام معصوم علیه السلام نیز مایه‌ی حیات معنوی جامعه است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه های علمیه، با اشاره به آیه‌ی (قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ مَعِينٍ)، فرمودند: زمین از دو لایه‌ی نفوذپذیر و نفوذناپذیر تشکیل شده که آب‌های سطحی از لایه‌های نفوذپذیر زمین گذر کرده و در سطح نفوذناپذیر باقی می‌ماند و تشکیل منابع آبی زیرزمینی را می‌دهد که اگر این لایه‌های سخت و نفوذناپذیر نبود، امکان دسترسی بشر به آب‌های زیرزمینی وجود نداشت.

ایشان به بعضی از تفسیرهای پیرامون این آیه که وجود امام معصوم علیه السلام را به ماء معین تشبیه نموده، افزودند: همچنان که آب، مایه‌ی حیات مادّی و زندگی تمامی موجودات است، حضور امام معصوم علیه السلام نیز مایه‌ی حیات معنوی جامعه است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلابی که مفتخر به لباس روحانیت شدند، فرمودند: از امروز شما شخصیت جدیدی پیدا کرده‌اید که لازمه‌ی آن، مسئولیت‌های جدید در برابر خانواده، بستگان و مردم است که باید نسبت به آن متعهد باشید.

ایشان افزودند: باید مطابق با آنچه مقتضای سربازی امام زمان علیه السلام است، عمل نمایید. رفتار، گفتار و کردار شما باید متناسب با شخصیت جدیدتان باشد و از خداوند بخواهید که شما را در این امر موفق بدارد.

جهت مشاهده گزارش تصویری این جلسه کلیک کنید.

captcha