لبنانى ها درس مهمى به کشورهاى منطقه دادند

لبنانى ها درس مهمى به کشورهاى منطقه دادند


اخیراً دو حادثه مهم در جهان رخ داد یکى مثبت و دیگرى منفى اما حادثه مثبت، اتحاد تمام مردم لبنان در مسیر ثبات سیاسى و اجتماعى بود.‌

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در درس خارج فقه خود فرمودند: اخیراً دو حادثه مهم در جهان رخ داد یکى مثبت و دیگرى منفى اما حادثه مثبت، اتحاد تمام مردم لبنان در مسیر ثبات سیاسى و اجتماعى بود.

معظم له با اشاره به خواست غربى ها مبنى بر ایجاد جنگ داخلى در لبنان فرمودند: بر خلاف انتظار و خواست غربى ها، گروه هاى لبنانى دست به دست هم دادند و دشمن را ناکام کردند و به یقین اگر حزب الله به صورت نظام مند وارد عمل نمى شد، این کار به آسانى سامان نمى یافت.

ایشان با بیان اینکه نقش مهم حزب الله در برگرداندن امنیت به لبنان نباید فراموش شود، تصریح کردند: حزب الله و سایر مردم لبنان عاقلانه با این مسأله سیاسى برخورد کردند و کشور خود را از بلاتکلیفى درآوردند، و درس مهمى به همه مسلمانان جهان دادند که نباید از ابرقدرتها بترسند، اگر متحد باشند و مقاومت کنند، قطعاً پیروز مى شوند.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با اشاره به طرح موضوع قرارداد به اصطلاح امنیتى آمریکایى ها در عراق، فرمودند: اما حادثه ناگوار اینکه اشغالگران مى خواهند با چنین کارهایى، حضور خود را در عراق تحکیم کنند.

ایشان هشدار دادند: اگر خداى ناکرده این قرارداد منعقد شود، ملت عراق براى همیشه اسیر و برده در برابر غربى ها خواهند شد و در آن صورت نه یک حکومت مستقل پیدا مى کنند و نه به آنها اجازه مى دهند که از منابع خود بهره کافى ببرند و نه روى آرامش مى بینند. زیرا باید اختلاف افکنى کنند تا بهانه اى براى حضور خود داشته باشند.

معظم له با بیان اینکه باید برادران عراقى از تجربه لبنانى ها درس بگیرند، فرمودند: عراقى ها نیز باید متحد شوند و مقاومت کنند تا آمریکا در عراق به سرنوشت خود در لبنان گرفتار شود.

 

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با تأکید بر اینکه هرگز دشمنان براى جوامع اسلامى امنیت نمى آورند، اظهار داشتند: اینها نان ایجاد ناامنى را مى خورند، چگونه ممکن است چنین کسانى عامل ثبات و امنیت شوند.

معظم له در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به ضرورت مراقبت از زبان و گفتار، بر پرهیز از افراط و تفریط در این زمینه تأکید کرده و فرمودند: بعضى از عرفاى به اصطلاح التقاطى و صوفیه دستور سکوت به پیروان خود مى دهند تا نور معنویت در دل آنها روشن شود، در حالى که این روش، مورد پسند شریعت اسلامى نیست.

ایشان تصریح کردند: طبق روایات، هم سخن گفتن و هم سکوت کردن داراى آفت هایى است که باید مراقب آن بود، اما چنانچه از آفت سالم بماند، سخن گفتن افضل است.

ایشان خاطرنشان کردند: حتى اهمیت سکوت و پرهیز از گفتار باطل را با کلام بیان مى کنیم و لذا باید مراقب بود، گرفتار افراط و تفریط در خصوص سکوت و سخن گفتن نشویم.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با انتقاد از توسعه عرفان هاى التقاطى در جامعه فرمودند: مسؤولان اطلاعاتى باید مراقب باشند و جلوى مدعیان دروغین را که هر روز در گوشه و کنار ادعاى نیابت خاصه امام زمان را مى کنند، از همان ابتداى فعالیتشان بگیرند.

ایشان افزودند: این مدعیان یا اختلال روانى دارند و یا سوء استفاده کننده هستند، و در هر دو صورت باید با فعالیت اینها مقابله شود.

برچسب ها :
captcha