بيانيه حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى درباره حوادث دردناك كشمير مسلمانان دست به دست هم دهند و كشمير را نجات دهند

بيانيه حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى درباره حوادث دردناك كشمير مسلمانان دست به دست هم دهند و كشمير را نجات دهند


اخيراً هند به اين فكر افتاده است كه بر تمام كشمير غلبه كند و اين منطقه حساس و پرجاذبه را در اختيار بگيرد. اى كاش از طريق ديپلماتيك وارد مى‌شد ولى زورگويى را ترجيح داده و با لشكر عظيمى كه به آنجا اعزام داشته، عدّه زيادى را به خاك و خون كشيده يا بازداشت كرده است.‌

كشمير منطقه بسيار سرسبزى است كه جاذبه‌هاى گردشگرى فراوان دارد و به همين دليل مورد علاقه هند و پاكستان است. سال‌ها كشمير به دو ايالت تقسيم شده. ايالتى كه در اختيار پاكستان و ايالتى در اختيار هندوستان است و فراموش نكنيم كه اكثريت مردم كشمير مسلمان‌اند.

گويا اخيراً هند به اين فكر افتاده است كه بر تمام كشمير غلبه كند و اين منطقه حساس و پرجاذبه را در اختيار بگيرد. اى كاش از طريق ديپلماتيك وارد مى‌شد ولى زورگويى را ترجيح داده و با لشكر عظيمى كه به آنجا اعزام داشته، عدّه زيادى را به خاك و خون كشيده يا بازداشت كرده است. حل مسأله كشمير از طريق ديپلماتيك ممكن است. اينجاست كه مسلمين جهان بايد اين منطقه از جهان كه اكثريتش مسلمان هستند را فراموش نكنند و برادران اسلامى خود را از زير فشار هندوستان نجات دهند. چراكه بى‌تفاوتى در اين راه در پيشگاه خدا مسؤوليت فراوان دارد.

البته و صد البته اميدى به مراكز جهانى نيست، آن‌ها از اينكه مسلمانان و هندوها به دست يكديگر كشته شوند سود مى‌برند. مسلمين بايد احساس مسؤوليت كنند والا در پيشگاه خدا پاسخى ندارند.

captcha