نامه سرگشاده معظم له به مفتیان و علماى بزرگ کشورهاى اسلامى

نامه سرگشاده معظم له به مفتیان و علماى بزرگ کشورهاى اسلامى


آیا شما مفتیان و علما و بزرگان اسلام باید در برابر این وضع وحشتناک که به یقین لکه ننگى بر دامان نسل کنونى در تاریخ اسلام خواهد گذارد سکوت اختیار کنید؟ آیا نباید با فتاواى صریح خود جلوى این وحشى‌گرى را که تنها به نفع دشمنان اسلام تمام مى‌شود بگیرید‌

بسم الله الرحمن الرحیم


السلام علیکم و رحمة الله وبرکاته
قبولى طاعات و عبادات شما بزرگان اسلام را از درگاه خداوند متعال خواهانم، به یقین از مشکلات عظیم امروز جهان اسلام آگاهید. مى‌دانید در هیچ زمانى در طول تاریخ اسلام کشتار بى‌رحمانه مسلمانان توسط یکدیگر مانند امروز نبوده است، کشتن بیگناهان، کودکان و زنان آن هم در ماه مبارک ماه ضیافت الله، ماه رأفت و رحمت، ماه رمضان، از عراق گرفته که در یک روز شانزده انفجار هولناک با بیش از سیصد کشته و مجروح رخ مى‌دهد و همه روز در مقیاس‌هاى مختلف تکرار مى‌گردد و در پاکستان و افغانستان و بحرین و از همه وحشتناک‌تر در سوریه و مزدورانى از سوى اسرائیل و سیا و بعضى از کشورهاى اسلامى به آنجا فرستاده‌اند و تحت عنوان ارتش آزادى‌بخش برادرکشى عجیبى در جریان است. همه روز گروهى از پیروان مذاهب مختلف پیکرهاى قطعه‌قطعه شده مسلمانان را که به دست برادران مسلمانشان روى زمین مى‌ریزد مشاهده مى‌کنند در حالى که دشمنان اسلام در اروپا و آمریکا مخصوصآ در اسرائیل شادى مى‌کنند و کف مى‌زنند.
با این که همه مى‌دانیم اسلام دین رحمت و رأفت و قرآن کتاب آسمانى ما تمام مسلمانان را دعوت به محبت و برادرى کرده است مخصوصا در ماه مبارک رمضان.
این گروه‌هایى که با فجیع‌ترین وجهى برادران مسلمانشان را (با بهانه‌هاى واهى) مى‌کشند، هولناک‌ترین ضربه را بر پیکر اسلام و قرآن نیز وارد مى‌کنند و اسلام را آئین خشونت و بى‌رحمى معرفى کرده و جلو پیشرفت اسلام را در جهان مى‌گیرند و آبروى اسلام را مى‌برند.
در چه زمانى این همه کشت و کشتار بى‌رحمانه بوده است؟ آیا سراغ دارید؟ پس چرا ساکت و خاموش نشسته‌اید چرا زبان به اعتراض نمى‌گشایید و فریاد نمى‌زنید که این همه برادرکشى بس است.
همه مى‌دانیم که دست دشمنان اسلام، صهیونیست‌ها و دولت‌هاى غربى و مزدوران آنها در کشورهاى اسلامى در عراق و سوریه و افغانستان پشت این صحنه است.
از همه عجیب‌تر این‌که در میانمار نیز دشمنان اسلام فرصت را غنیمت شمرده به کشتار مسلمانان مشغول شده‌اند و علماى اسلام خاموشند.
آیا شما مفتیان و علما و بزرگان اسلام باید در برابر این وضع وحشتناک که به یقین لکه ننگى بر دامان نسل کنونى در تاریخ اسلام خواهد گذارد سکوت اختیار کنید؟ آیا نباید با فتاواى صریح خود جلوى این وحشى‌گرى را که تنها به نفع دشمنان اسلام، اسرائیل و غربى‌ها تمام مى‌شود بگیرید و سران کشورهاى اسلامى را نصیحت کنید که آتش‌بیار این معرکه هولناک نباشند. قرآن مجید درباره بعضى از امم سابقه که به فساد کشیده شده بودند، مى‌گوید :
چرا علماى آنها زبان به اعتراض نگشودند (لَوْلاَ یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالاَْحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الاِْثْمَ وَأَکْلِهِمْ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَصْنَعُونَ) (مائده / 63)
مگر در منابع اسلامى نیامده است که: «اذا ظهرت البدع فعلى العالم ان یظهر علمه والا فعلیه لعنة الله؛ هرگاه بدعت‌ها ظاهر گردد بر علما واجب است علم خود را آشکار کنند و الا از رحمت الهى دور خواهند شد». چه بدعتى بدتر از کشتارهاى انتحارى است؟ در کجاى آیات و روایات و سیره سلف صالح آمده که افرادى بمب به خود ببندند و در میان بى‌گناهان و حتى در مساجد بروند و خودشان و آنها را نابود کنند؟ آیا این کار بدعت وحشتناک نیست؟
این سکوت قابل قبول نیست و عذرى در پیشگاه خداوند نداریم. بیایید با یک عزم جمعى راسخ به مبارزه با این جنایات هولناک برویم و دِیْن خود را به اسلام و مسلمین ادا کنیم و عذرى در پیشگاه خدا داشته باشیم و دشمنان اسلام را ناکام و مأیوس سازیم.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
1391/05/08

برچسب ها :
captcha