تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام قم

تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام قم


امیدواریم مسؤولان به گونه ای برنامه ریزی کنند که پروژه های نیمه تمام مثل پروژه انتقال آب، حرم تا حرم و فرودگاه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار شهردار و معاونین شهرداری قم، با بیان اینکه شهر قم را نباید با سایر شهرهای ایران مقایسه کرد، خواستار تغییر نگرش مسؤولان به این شهر مذهبی شده و ابرازداشتند: متاسفانه هنوز این مساله برای برخی از مسؤولان جا نیفتاده است.

ایشان با بیان اینکه شهر مقدس قم به تمام عالم تشیع تعلق دارد، خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان به این شهر شده و خاطرنشان کردند: قم با توجه به نقشی که در تامین نیازهای کشور و نظام دارد از دولت طلبکار است و دولت باید بدهی های خود به این شهر مقدس را بپردازد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به حجم زیاد مسافران و زائران در شهر مقدس قم، تاکید کردند: حجم انبوه مسافران در قم هزینه هایی برای شهرداری به همراه دارد و از این رو دولت باید سهمی برای این مساله اختصاص دهد.

معظم له بر ضرورت ارائه تسهیلات لازم برای ساخت و ساز مراکز حوزوی، فرهنگی و پژوهشی قم تاکید کرده و فرمودند: نباید با این مراکز همچون سازمان ها و نهادهای تجاری برخورد و معامله کرد و این موضوع بایستی به نحوی سازماندهی شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی و از زمان ائمه(علیهم السلام) مرکز فرهنگی تشیع بوده است، تاکید کردند: وضعیت این شهر باید متناسب با جایگاه آن باشد، از این رو ضروری است با دید بالا به شهر مقدس قم نگریسته شود.

معظم له خواستار توجه بیش از پیش به مسائل فرهنگی در شهر مقدس قم شد و با تاکید بر همکاری همه ارگان ها و سازمان ها در این خصوص، تاکید کردند: باید حدّ اعلای مسائل فرهنگی در این شهر اجرا و پیاده شود به گونه ای که مظاهر فساد و ناهنجاری ها مطلقا وجود نداشته باشد.

ایشان با اشاره به ضروت سرمایه گذاری در قم، این مساله را نیازمند توجه به ظرافت هایی دانسته و با بیان اینکه هر نوع سرمایه گذاری نمی تواند در قم صورت بگیرد، بیان داشتند: همان گونه که در گردشگری ما قائل به یک سری محدودیت ها و خطوط قرمز هستیم، در بحث سرمایه گذاری ها نیز این گونه است و باید مراقب بود تا سرمایه گذاری در قم صورت گیرد که مطابق و سازگار با بایدها و نبایدهای ما باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در روند اتمام پروژه های نیمه تمام قم شده و بیان داشتند: امیدواریم مسؤولان به گونه ای برنامه ریزی کنند که پروژه های نیمه تمام مثل پروژه انتقال آب، حرم تا حرم و فرودگاه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

ایشان همچنین بر ضرورت توجه ویژه به نظافت شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر و محدوده حرم مطهر تاکید کرده و یادآورشدند: با توجه به حضور زائران فراوان شهرداری باید نسبت به نظافت حداکثر توجه و اهتمام را داشته باشید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین در پایان با اشاره به پروژه مونوریل قم، مخالفت خود با این پروژه که نمادهای مذهبی شهر را تهدید می کند، اعلام کرد.

ایشان در خصوص توجیهات ارائه شده مبنی بر صرفه اقتصادی مونوریل در مقایسه با مترو نیز فرمودند: نمی توان در تعارض مسائل فرهنگی و اقتصادی، امور اقتصادی را مقدم دانست.

گفتنی است در ابتدای این دیدار محمد دلبری شهردار و مهندس باقر پناهی عضو شورای شهر قم نیز گزارشی از فعالیت های مربوطه ارائه کردند.

 

برچسب ها :
captcha