کمک به ثبات سوریه در برابر آمریکا و اسرائیل وظیفه همه مسلمین جهان است

کمک به ثبات سوریه در برابر آمریکا و اسرائیل وظیفه همه مسلمین جهان است


مسلمانان بیدار و ژرف‌بین بلکه همه آزادگان جهان باید این موقعیت سوریه را درک و به عنوان یک وظیفه انسانى و اسلامى براى خنثى کردن این نقشه شوم که سبب ایجاد یک جنگ داخلى مى‌شود و در نهایت سبب ویرانى یک کشور اسلامى دیگر است جلوگیرى کنند‌

بسم الله الرحمن الرحیم
همه مى‌دانیم کشور سوریه دو ویژگى مهم در منطقه دارد: اوّلا در خطوط مقدم جبهه مبارزه با اسرائیل غاصب قرار گرفته و ثانیآ مانع زیاده‌خواهى دولت‌هاى استعمارى مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه در منطقه است.
و به خاطر همین موقعیت مبارزاتى، دولت‌هاى استکبارى و اسرائیل و متأسفانه بعضى از کشورهاى عربى که هماهنگ با آنها عمل مى‌کنند سخت براى متزلزل کردن ثبات این کشور اسلامى در تلاشند.
و عجیب این‌که دولت آمریکا و رژیم اسرائیل با صراحت همکارى خود را با بعضى از گروه‌هاى مسلح که مى‌خواهند ثبات سوریه را بر هم بزنند ابراز مى‌دارند و امیدوارند اکنون که پایگاه خود را در «مصر» و «یمن» و «تونس» از دست داده‌اند بتوانند پایگاهى در این کشور اسلامى پیدا کرده و منطقه را قبضه کنند.
مسلمانان بیدار و ژرف‌بین بلکه همه آزادگان جهان باید این موقعیت سوریه را درک و به عنوان یک وظیفه انسانى و اسلامى براى خنثى کردن این نقشه شوم که سبب ایجاد یک جنگ داخلى مى‌شود و در نهایت سبب ویرانى یک کشور اسلامى دیگر است جلوگیرى کنند. به یقین شهروندان سورى نیز از این امر آگاهند که دشمن مى‌خواهد لیبى دیگرى در منطقه درست کرده و اسرائیل و منافع خود را حفظ کند.
البته دولت سوریه نیز باید به قول‌هایى که در زمینه اصلاحات داده است وفادار باشد و بهانه را از دست دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها بگیرد.
راستى حیرت‌آور است بعضى از کشورهاى عربى که هرگز نسیم آزادى و دموکراسى در کشورشان نوزیده به بهانه اصلاحات با آمریکا و اسرائیل یعنى دشمنان قسم‌خورده اسلام ومسلمین هم‌دست شده و آب به آسیاب دشمن مى‌ریزند و فکر نمى‌کنند ممکن است روزى آنها را در قفس براى محاکمه حاضر کنند.
ما امیدواریم با بیدارى ملت‌هاى عرب و مسلمانان جهان و آزادگان دنیا و مردم با ایمان سوریه نقشه‌هاى شوم اسرائیل و استکبار جهانى به لطف پروردگار نقش بر آب شود و این کشور با اصلاحات و ثبات کامل همچنان کوهى در برابر صهیونیسم غاصب و استکبار ظالم بایستد.

آمین یا رب العالمین.
                                                                
                                                                                                            دفتر حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى (مدّظلّه)

برچسب ها :
captcha