بهترین گزینۀ قوی و پایدار برای شما حکومت اسلامی است

بهترین گزینۀ قوی و پایدار برای شما حکومت اسلامی است


به برادران مسلمان ما در مصر بگویید از طرح حکومت اسلامی به هیچ وجه نترسند، این حکومت سبب می‌شود از نیروی مذهب برای استقلال کشورتان بهره بگیرید و در مقابل ابرقدرت‌های استکباری بایستید‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار هیئتی از علما و سادات و اشراف و نقبای مصر اظهار داشتند: هم‌اینک فرصت بسیار خوبی پیدا شده است که ما بتوانیم گذشته را جبران کنیم و از طریق دیدار علما و اندیشمندان، مبادلات فرهنگی و ارسال کتاب از دو کشور این فرصت جبران خواهد شد.
ایشان خطاب به علمای مصری تصریح کردند: یقین داشته باشید در دنیای امروز گوش های شنوای زیادی برای شنیدن پیام اسلام وجود دارد و اگر این دو کشور دست به دست هم دهند و پیام اسلام را به جهان برسانند، ما معتقدیم دین آینده دنیا، ‌دین اسلام خواهد بود.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به حملات بی‌امان دشمنان بر ضد اسلام تاکید کردند: دشمنان اسلام با تمام توان ضد اسلام قیام کرده‌اند و به قرآن، پیامبر و مسلمانان جهان اهانت می کنند اگر دست به دست هم دهیم و متحد شویم می توانیم جلوی این اهانت ها را در جهان بگیریم.
ایشان با اشاره به بیداری اسلامی در جهان اسلام فرمودند: خوشبختانه افق آینده با این بیداری جهان اسلام بسیار روشن است و ما مطمئن هستیم لطف خداوند پشتیبان مردم است و دشمنان اسلام چه بخواهند یا نخواهند محکوم به شکست خواهند بود.
معظم له در پاسخ به سوال یکی از علمای مصری که پرسید، رابطه علما با دولتمردان در ایران اسلامی چگونه تنظیم شده و نقش علما در راهنمایی دولتمردان چگونه است؟، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در پرتو فعالیت علمای دین به ثمر رسید و پیشوای آن امام خمینی(ره) برخاسته از حوزه علمیه بود که از احساسات دینی و مذهبی مردم استفاده کرد و این انقلاب را به سرانجام رساند. در حال حاضر برای بقای انقلاب اسلامی هم از همین وسیله استفاده می کنیم، ولی نکته مهم این است که مراجع و علما در عین این که از حکومت و نظام اسلامی حمایت می کنند؛ استقلال خود را نیز حفظ می نمایند.
ایشان تاکید کردند: ما هیچ نیاز مالی و غیرمالی به حکومت نداریم؛ ولی وظیفه خود می‌دانیم از نظام حمایت کنیم. از سوی دیگر چون نیازی به حکومت نداریم، می‌توانیم نظارت کنیم و اگر انحرافی در جایی ببینیم با شجاعت فورا تذکر بدهیم.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی افزود: الحمدلله رهبر بزرگوار حکومت جمهوری اسلامی ایران، رهبری بسیار آگاه است و جنبه مذهبی و روحانی او بر جنبه سیاسی اش غلبه دارد.
ایشان ادامه دادند: با تمام فعالیت‌های که بر ضد حکومت ما می‌شود ما نسبت به آینده آن هیچ نگرانی نداریم و محکم بر جای خود ایستاده‌ایم.
در ادامه این جلسه یکی از علمای مصر گفت: دولت مصر در حال تدوین قانون اساسی است و هم‌اینک در این کشور گرایشی وجود دارد که از دولت مذهبی باز می دارند و دنبال دولت مدنی هستند و مخالف تشکیل حکومتی همچون ایران هستند، مردم مصر از اتفاقات داخل ایران مطلع نیستند، به نظر شما ما با باید چه کنیم؟
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ این سوال اظهار داشت: متاسفانه رسانه‌های دنیا در دست دولت‌های استکباری و اسرائیل است، آنها از ایران و نظام اسلامی، چهره‌ای خلاف واقعیت‌ به جهانیان نشان داده‌اند. بسیاری از خبرنگاران خارجی، اروپایی و آمریکایی نزد ما می‌آیند، ایران را متفاوت با ایرانی که رسانه‌هایشان معرفی می‌کنند، می‌بینند.
ایشان ادامه دادند: بنابراین راه از بین بردن این فتنه این است که برادران و خواهران مصری به ایران سفر کنند و بدانند ایران کشوری در امنیت است و مردم در رفاه هستند و پیشرفت‌های علمی فراوانی صورت گرفته و در منطقه تاثیرگذارند، و برای هیچ کشور همسایه مزاحمتی نداشته و ندارد.
یکی از علمای مصری با طرح سوالی گفت: علما و روحانیان در دولت جمهوری اسلامی ایران چه نقشی دارند و آیا در توجیه سیاست‌های نظام موثر بوده اند و آیا روحانیان توانایی برکناری مقامات دولتی را دارند؟
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ سوال این عالم مصری تصریح کرد: در ایران اسلامی، قانون اساسی وجود دارد که براساس آن رهبری، مجلس، دولت و سایر نهادها تشکیل می‌شود و بر اساس همین قانون برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم و بدون قانون هرگز دخالتی نخواهیم کرد.
ایشان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص رابطه شیعه و سنی در ایران اسلامی فرمودند: ما با برادران اهل سنت هیچ مشکلی نداریم، ‌البته یک اقلیت سلفی تکفیری هستند که با همه مشکل دارند، غیر از آن اقلیت، با همه دارای ارتباط و همزیستی هستیم.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: به برادران مسلمان ما در مصر بگویید از طرح حکومت اسلامی به هیچ وجه نترسند، ‌نه خشونتی در کار است و نه بازگشتی به قرون وسطی وجود دارد، این حکومت سبب می‌شود از نیروی مذهب برای استقلال کشورتان بهره بگیرید و در مقابل ابرقدرت‌های استکباری بایستید.
ایشان در پایان فرمودند: من از شما عزیزان تقاضا می کنم سلام مخصوص ما را به همه برادران و خواهران در مصر برسانید و بگویید قلوب ما با شماست، ما در شادی شما شادیم و در غم شما غمناک هستیم.

 

برچسب ها :
captcha