نقش روحانیت در دفاع مقدس تبیین شود

نقش روحانیت در دفاع مقدس تبیین شود


امنیت و عزت و اقتدار نظام اسلامی و پیروزی های متعدددی که نصیب ملت ما شده همه به برکت خون شهدا است؛ همه باید قدردان خون شهدا باشیم و اگر شکر این نعمت را بحا نیاوریم مسؤول هستیم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان قم، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس، خواستار تبیین این نقش برای جامعه شدند.
ایشان در ادامه با تبریک میلاد امام جواد و امام علی (علیهما السلام) تاکید کردند: امیدواریم همه ما در سایه عنایات اهل بیت (علیهم السلام) بتوانیم به وظایف سنگین مان عمل کنیم.
معظم له در ادامه با بیان اینکه بزرگداشت شهدا یکی از وظایف مهم همه ما است، به تبیین دلایل اهمیت این مهم پرداخته و گفتند: امروز ما بر سر سفره شهدا نشسته ایم و پیشرفت و بالندگی جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است.
ایشان اضافه کردند: امنیت و عزت و اقتدار نظام اسلامی و پیروزی های متعدددی که نصیب ملت ما شده همه به برکت خون شهدا است؛ همه باید قدردان خون شهدا باشیم و اگر شکر این نعمت را بحا نیاوریم مسؤول هستیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تکریم و تجلیل از شهدا و خانواده های آنان را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کردند: اگر نسبت به شهدا تجلیل کامل نشود ممکن است خانواده های آنها دلگیر و غمگین شوند و ما باید به گونه ای عمل کنیم که آنها احساس غربت نکنند.
ایشان با تاکید بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه یادآور شدند: هر زمان ممکن است دشمن علیه ما حمله کند از این رو نیاز است رزمندگان پا به میدان بگذارند، جامعه و مردم وقتی ببییند شهید در جامعه ارزش والایی دارد آنها هم تشویق می شوند که به این مقام والا نائل شوند. 
معظم له با بیان اینکه شهدای روحانیت ویژگی های دیگری هم دارند، ابرازداشتند: ممکن است در گوشه و کنار دشمنان و مخالفان بگویند روحانیت در دفاع مقدس نقشی نداشته است و تنها مردم را به جبهه ها می فرستادند و خودشان نقشی نداشتند.
ایشان ابرازداشتند: این مساله ( نقش روحانیت در دفاع مقدس) اگر تبیین شود دهان مخالفان و دشمنان بسته خواهد شد و جامعه بیش از پیش در جریان نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس قرار خواهد گرفت. 
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه روحانیت همواره در خط امیرالمؤمنین و اهل بیت (علیهم السلام) گام برداشته است، توصیه هایی به مسؤولان ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان قم ارائه و تصریح کردند: باید با برنامه ریزی مناسب نقش روحانیت در دفاع مقدس را تبیین کنید.
ایشان گفتند: یکی از رموز موفقیت ملت ما فرهنگ جهاد و شهادت بوده است، باید روی این مساله مهم بررسی و کار استخراج و تبیین و تحلیل شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه ابراز داشتند: شهادت در فرهنگ قرآن و روایات اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و ضروری است این مساله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برای نسل جوان تبیین گردد.
 معظم له با بیان اینکه از نظر عقلی اگر جامعه ای آماده جهاد و شهادت نباشد ذلیل می شود، به آیاتی در باره تکریم شهدا و خانواده های آنان اشاره کرده و خطاب به دست اندرکاران ستاد یادواره شهدای روحانی گفتند: باید مطالب جامع برای این یادواره مهم تهیه و منتشر شود و خبر رسانی کافی و لازم قبل و بعد از برگزاری یادواره صورت گیرد.

برچسب ها :
captcha