مجلس باید در برابر بی‌قانونی‌ها محکم و استوار بایستد

مجلس باید در برابر بی‌قانونی‌ها محکم و استوار بایستد


مجلس باید در برابر بی‌قانونی‌ها محکم و استوار بایستد تا قانون شکنی تدریجاً تبدیل به یک سنت نشود و قبح آن از میان نرود در عین حال باید در انتقادها معیارهای اسلامی و تقوای الهی رعایت گردد‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس با اشاره به این که خدمت به انقلاب، نظام و اسلام بسیار ارزشمند است،‌ فرمودند: انسان همیشه باید فراتر از پیشرفت شخص خود بیاندیشد بلکه برای سربلندی نظام و اسلام قدم بردارد.
معظم له تصریح کردند: اگر انسان در جایی مشاهده کرد که فرد دیگری از او برای خدمت‌کردن بهتر است باید خودش کناره‌گیری کند تا آن امکان برای دیگران فراهم شود نه این که تنها به دنبال مناقع شخصی خود باشد.
ایشان با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و قیام مردم مسلمان جهان بر ضد دیکتاتوری‌های ظالم، تاکید کردند: خوشبختانه تحولات بسیار خوبی در منطقه صورت گرفته است؛ گرچه برخی اصرار دارند که این حرکت‌ها اسلامی نیست و تنها مردمی است؛ اما نتیجه این کار هر چه باشد مبارزه با آمریکا و فساد غربی است که از روحیه اسلامی منشا می‌گیرد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات اخیر کشور اشاره کرده و افزودند: اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داد، پرده ها را کنار زد و برای مردم تفکر جریان انحرافی را به خوبی روشن کرد و مردم باور کردند خطری در کار است.
معظم له با اشاره به حضور شماری از نمایندگان محترم در این دیدار فرمودند: البته شما نمایندگان مجلس نیز در این خصوص وظیفه مهمی را به عهده دارید و باید در این خصوص روشنگری بیشتری کنید تا مردم نسبت به جریان انحرافی بیشتر آگاهی یابند.
ایشان به مخالفت‌های برخی با قانون اشاره کرد و افزودند: مجلس باید در برابر بی‌قانونی‌ها محکم و استوار بایستد تا برخی به دلخواه قانون را تفسیر به رایی نکنند و فقط آنچه را که با تمایلات شخصی آن‌ها سازگاری دارد بپذیرند و قانون شکنی تدریجاً تبدیل به یک سنت شود و قبح آن از میان برود در عین حال باید در انتقادها معیارهای اسلامی و تقوای الهی رعایت گردد.

برچسب ها :
captcha